ברשתות הערביות עוסקים כבר שעות ארוכות בחיסול בדמשק

החיסול המוצלח ביותר שמיוחס לישראל מאז פרצה המלחמה בשמחת תורה. דובר צה"ל סירב להתייחס לחיסול

דובר צה"ל ביקש לא להתייחס הערב לכותרות בתקשורת הערביות והעולמיות אודות החיסול שמיוחס לצה"ל. במענה לשאלה בנושא, אמר הדובר: "אני לא מתייחס לתקיפה כזו או אחרת שמפורסמת בתקשורת הזרה. אנחנו ממוקדים במטרות המלחמה ונמשיך לעשות ולפעול כל דבר שתורם להשגת מטרות המלחמה".

מוקדם יותר עסקו כלי התקשורת בעולם הערבי בחיסול המוצלח והבכיר ביותר של צה"ל מאז פרצה המלחמה בשמחת תורה. המחוסל הוא חסן מהדווי, מפקד בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים שחוסל בדמשק לאור יום, לפי השמועות יחד עם שורה של מחבלים מסוכנים מתוצרת איראן וחיזבאלל-ה.

בצה"ל הגבירו אמנם כוננות אך דובר צה"ל טרח להבהיר שאין שינוי מהוראות פיקוד העורף. "אנחנו במלחמה מורכבת במספר זירות, כוחות צה"ל פרוסים ופועלים בכל הגזרות. אנחנו מבצעים כל העת הערכת מצב מתמשכת בהתאם להתפתחויות. בשלב זה ההנחיות בעורף נותרו בהינן. אנחנו נמצאים במלחמה, ואסור לנו להיכנס לשאננות. עלינו להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולהישאר ערניים. האופן בו אתם נוהגים בחצי שנה האחרונה – באחריות ובחוסן למרות הקושי והמורכבות – מצמצם את הפגיעה באזרחים. חשוב להמשיך לנהוג באופן הזה. במידה ויהיה שינוי במרחב כזה או אחר אנחנו נעדכן מיד את הציבור. בשלב זה – אין שינויים. תקפידו להיות מעודכנים ברשתות, בפלטפורמות האחרות, אנחנו נעדכן במידה ויהיה שינוי".

מהדווי הוא הגנרל הבכיר ביותר שחוסל לאיראנים מאז חיסול קאסם סולימאני. לכולם ברור שהפיצוץ האימתני בדמשק מהדהד בבירות האזור ומבהיר שישראל נחושה למנוע את התוקפנות האיראנית. הסורים מיהרו לגנות את מותם של חפים מפשע ואילו האיראנים קראו לקהילה הבינלאומית "לנקוט עמדה נגד הפשעים של היישות הציונית" והאשימה את נתניהו כמי שמנסה לחפות על אי השגת יעדי המלחמה בעזה, לדבריה.

מאוחר יותר אמר דובר צה"ל בראיון לרשת CNN את הדברים הבאים שקשה שלא להסיק מהם מי האחראי לחיסול. "מבלי לקחת אחריות על הפעולה, לפי המודיעין שלנו, המקום הזה הוא לא קונסוליה ולא שגרירות. זה מבנה צבאי של כוח קודס של איראן. בששת החודשים האחרונים גוררת איראן את האזור להסלמה. היא השחקן המרכזי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *