בתוך שבוע: 10 ילדים אושפזו עם חשד לפימס

בתוך שבוע אושפזו 10 ילדים עם חשד לתסמונת פימס (תסמונת פוסט קורונה) בבתי החולים. לפני שבוע היה רק מקרה אחד של פימס בישראל ולכן מדובר בקפיצה מטרידה

קטי דור דיווחה היום (ראשון) בחדשות כאן כי בתוך שבוע אושפזו 10 ילדים עם חשד לתסמונת פימס (תסמונת פוסט קורונה) בבתי החולים. לפני שבוע היה רק מקרה אחד של פימס בישראל ולכן מדובר בקפיצה מטרידה.

החשש של רופאי הילדים ומשרד הבריאות הוא שבשבועות הבאים נראה עוד מקרים של פימס, שכן התסמונת הזו מופיעה בין שלושה לשישה שבועות מרגע ההחלמה. במשרד הבריאות ביקשו מבתי החולים לדווח על מקרים של פימס באופן יומיומי.

בכל הגלים היו בסך הכול 220 מקרים של פימס בישראל, בגל הדלתא היו בין 60-50 מקרים ונרשם מקרה תמותה אחד מהתסמונת. כרגע, 177 ילדים מאושפזים עם קורונה בבתי החולים, 17 מהם במצב קשה. באיגוד רופאי הילדים אומרים בתגובה לנתונים: "אנו צופים שתיתכן עלייה במספרי התחלואה בפימס ולכן יש לנהל מעקב אחר הנתונים".

במקביל, מחקר חדש הוריאנט BA2 מדבק מהר יותר וגם מדביק מחלימי אומיקרון אך לא גורם לתחלואה קשה על פי המחקר עולה כי יש עלייה בשיעור הריצופים של תת הזן החדש BA.2 – מתוך כלל הריצופים של נגיף הקורונה בישראל, 7%-11% הם של תת הזן – שמדבק יותר מהאומיקרון, אך לא גורם לתחלואה קשה יותר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *