דרור מבורך: "מזמין את פרופ' מטות להדסה. המחלקה מפוצצת בחולים"

פרופ' מבורך הבהיר כי "זכותה של פרופ' מטות להגיד מה שהיא רוצה, אפילו חובתנו להגיד דברים שאנחנו חושבים". עם זאת, ציין כי למרות שהנתונים מעידים על מחלה קלה יותר מהזנים הקודמים, ולמרות שמספר החולים הקשה עוד רחוק מהשיא אליו הגענו בגל השלישי, "יש עומס גדול על הפנימיות קורונה, יש הרבה מאוד קושי ועומס אדיר על הצוות הרפואי"

פרופ' עידית מטות מבית החולים 'איכילוב', עוררה סערה גדולה לאחר שתקפה בחשבון ה'טוויטר' הרשמי של בית החולים את התנהלות הממשלה, ודרשה שיפסיקו את הבידודים לנחשפים למאומתים. לדבריה, "החרדה ותחושת הפחד מנהלים את מקבלי ההחלטות".

בן כספית וינון מגל שוחחו עם פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים 'הדסה' בירושלים, שהגיב לדברים ברדיו ללא הפסקה.

פרופ' מבורך הבהיר כי "זכותה של פרופ' מטות להגיד מה שהיא רוצה, אפילו חובתנו להגיד דברים שאנחנו חושבים". עם זאת, ציין כי למרות שהנתונים מעידים על מחלה קלה יותר מהזנים הקודמים, ולמרות שמספר החולים הקשה עוד רחוק מהשיא אליו הגענו בגל השלישי, "יש עומס גדול על הפנימיות קורונה, יש הרבה מאוד קושי ועומס אדיר על הצוות הרפואי".

עוד הוסיף: "אני חושב שבניגוד מסוים למה שהיא אומרת, המצב בבית החולים לא מאוד נוח וקל. יש הרבה אנשי צוות שיוצאים בגלל מחלה ולכן אנחנו חסרים רופאים. אם המצב טוב באיכילוב, אני אשמח לקבל סיוע. כשהמגפה קצת תרד, שבעוד חודש אחרי שזה ירד, והסכנה תהיה פחות מוחשית בהחלט צריך לשאול המון שאלות – אבל לעשות את זה כשהשבוע הולך להיות שיא המגפה? זה לא נכון לדעתי או לא הזמן".

על הטענות של פרופ' ערן סגל, שלא נגיע לקריסת בתי החולים אמר מבורך. "התחזיות שלו לא מביאות בחשבון דבר אחד חשוב מאוד – זו מחלה שונה. אני מסכים עם סגל, גם ההערכה שלי היא שלא נעבור את 1,200 חולים קשים", אמר. אך טען כי "כרגע הסיפור הוא לאו דווקא החולים הקשים, כי לצד החולים הקשים יש הרבה חולים לא קשים שמעמיסים על המערכת ופוגעים בטיפול בחולים אחרים".

לדבריו, "השיח צריך להיות העומס בבי"ח. המצב שונה – יהיה המון עומס לא פרופורציוני על המחלקות הפנימיות. אי אפשר לזלזל בעומס שהמחלה עושה בבי"ח. אנחנו צריכים להיערך לזה. זו לא שפעת עם יחסי ציבור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *