דרישה להפסקת מימון הוצאות המחיה של בנט ומשפחתו

נאמני ארץ ישראל בליכוד פנו היום (25.4.22) ליועצת המשפטית לממשלה, באמצעות עו"ד אביעד ויסולי, בדרישה להפסיק לאלתר את מימון הוצאות המחיה של משפחת בנט, להורות לבנט להשיב את ההוצאות הפרטיות ששולמו עבור משפחתו בביתו הפרטי ולפתוח בחקירה נגד בנט בחשד לעבירות שחיתות ועבירות מס

נאמני ארץ ישראל בליכוד פנו היום (25.4.22) ליועצת המשפטית לממשלה, באמצעות עו"ד אביעד ויסולי, בדרישה להפסיק לאלתר את מימון הוצאות המחיה של משפחת בנט, להורות לבנט להשיב את ההוצאות הפרטיות ששולמו עבור משפחתו בביתו הפרטי ולפתוח בחקירה נגד בנט בחשד לעבירות שחיתות ועבירות מס.

בפניה ציין עו"ד ויסולי שהתברר לאחרונה בכתבות התחקיר של גב' איילה חסון בערוץ 13, כי המדינה משלמת כ – 50,000 ₪ לחודש עבור הוצאות המחיה הפרטיות של משפחת בנט בביתם הפרטי ברעננה.

מנגד, בתשובת המדינה שהוגשה לבג"ץ טענו נציגי היועמ"שית כי בית בנט אינו מעון רשמי אלא ביתו הפרטי של ראש הממשלה.

בנוסף נטען במכתב היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מיום 30.6.21, אשר צורף בנספח לתגובת המדינה לבג"ץ כי *"ראש הממשלה מבקש ככל הנראה להמשיך ולהתגורר עם משפחתו במעונו הפרטי ברעננה, ולעשות שימוש במעון הרשמי רק מעת לעת, לצורך קיום פגישות ואירועים רשמיים".* עוד צוין בתגובת המדינה לבג"ץ כי במעונו הפרטי של בנט לא מתקיימות פגישות ואירועים רשמיים.

לא ניתן כל הסבר בתגובות המדינה לבג"ץ הכיצד במעונו הפרטי של בנט בוצעו השיפוצים הנדרשים בשווי של כ – 50 מיליון ₪ בעשרת החודשים האחרונים, ואילו במעון ה"רשמי" ברח' בלפור בירושלים השיפוצים כלל לא החלו עד עתה. מה עוד שהמבצעים של השיפוצים בשני המעונות הם אותו צוות ניהולי ובטחוני.

מכאן עולה במובהק חשד כי ראש הממשלה בנט ואנשיו עיכבו במתכוון את השיפוצים בבלפור כדי שבנט ימשיך לקבל את הוצאות המחיה שלו ושל משפחתו (שלא התכוונו כלל לעבור לרח' בלפור) במעונם ברעננה. "היש שחיתות גדולה מזו?" נשאלה היועמ"שית.

עו"ד ויסולי הוסיף כי *"בתקציב המדינה שאושר לאחרונה בכנסת לא התבקש ולא אושר כל תקציב להוצאות משפחת בנט בבית ברעננה. ועל כן, מדובר גם בהוצאות אסורות מקופת המדינה, בהעדר אישור תקציבי כדין בתקציב המדינה. כמו כן, הסתרת ההוצאות של בית משפחת בנט ברעננה, הן מעיני הציבור והן מחברי הכנסת, מגבירים את החשד לפלילים בהקשר זה."*

היועמ"שית התבקשה על ידי עו"ד ויסולי להורות למשרד ראש הממשלה להפסיק לאלתר את תשלום הוצאות המחיה של משפחת בנט בביתה ברעננה.

בנוסף, התבקשה היועמ"שית להורות לראש הממשלה בנט להשיב את כל הכספים ששולמו עד עתה לו ולמשפחתו בניגוד לחוק ותוך עבירה על הוראות פקודת מס הכנסה בהקשר זה. וכן, להורות לרשות המסים לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנט בגין עבירות מס הכנסה בהקשר הנ"ל.

זוהי תלונתו השניה של עו"ד ויסולי נגד הוצאות המדינה בבית בנט ברעננה. בתלונה הראשונה שהגיש ליועמ"שית ביום 3.4.22 דרש עו"ד ויסולי להורות על הפסקת העבודות בבית משפחת בנט הנערכות ללא תקציב מאושר ולא היתרים כחוק. בנוסף, היועמ"שית התבקשה באותה תלונה להורות על פתיחה בחקירה פלילית והגשת כתב אישום כנגד בנט בגין עבירות בניה ללא היתר כחוק (אחריות קפידה), שימוש אסור במקרקעין (אחריות קפידה), אי תשלום היטלים, אגרות וארנונה במרמה, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.

עו"ד ויסולי: *"תגובת בנט בו הוא מנסה להשוות את הוצאות העתק של המדינה המשולמות לו בביתו הפרטי להוצאות המדינה ששולמו בתקופת נתניהו במעון בבלפור, היא מגוחכת ומופרכת, ורק מוכיחה עד כמה הוא מנותק מהמציאות. המעון בבלפור הוא רכוש המדינה, ועל כן המדינה מחויבת בכיסוי הוצאותיו. המעון ברעננה הוא רכושו הפרטי של בנט, ואין ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה כל סמכות חוקית לאשר תשלומים של עשרות אלפי ₪ עבור גלידות וטייק אווי ממסעדות יוקרה במעון הפרטי. המדינה מעולם לא שילמה את הוצאות המחיה של משפחת נתניהו או כל ראש ממשלה אחר במעון פרטי כלשהו. מדובר בשחיתות שלטונית שיש לעקרה מהשורש, ולחקור ולהעמיד לדין את כל המעורבים בה."*

למידע נוסף: אביעד ויסולי, 050-5791746 [email protected]

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *