האופוזיציה מחרימה את הדיונים בוועדת חוקה

חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט מסיעות האופוזיציה הודיעו הבוקר כי הם מחרימים את הדיונים בוועדה שתדון ברפורמה המשפטית שיוזם יריב לוין

חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט מסיעות האופוזיציה הודיעו הבוקר כי הם מחרימים את הדיונים בוועדה שתדון ברפורמה המשפטית שיוזם יריב לוין.

״אנו חברי ועדת החוקה מסיעות האופוזיציה לא נשתתף בדיוני הסרק הלא דמוקרטיים שנקבעו בועדה בנושא חוק יסוד השפיטה. זאת משום שהדיונים מתקיימים ללא חומר רקע מקצועי נאות וללא חוות דעת משפטית בניגוד גמור לנוהג ולנוהל בכנסת בכלל ובוועדת החוקה בפרט, ותוך התעלמות בוטה מהייעוץ המשפטי של הכנסת".

לטענתם: "התנהלותו של יו״ר ועדת חוקה ח״כ רוטמן מבטאת אחד לאחד את הכוונות שלו, של השר לוין, ושל רה"מ נתניהו ביחס למערכת המשפט כולה – שיבוש סדרי הדמוקרטיה והשתקת קולם של היועצים המשפטיים ושל השופטים. ח״כ רוטמן הצהיר במפורש שקידום הצעת חוק יסוד השפיטה מטעם הוועדה נועד לעקוף את הצורך בהצגת חוות דעת של הייעוץ המשפטי לממשלה ביחס להצעה של השר לוין ובפרסום תזכיר החוק להערות הציבור".

"אנחנו, חברי הוועדה מכל סיעות האופוזיציה, לא נסכים לשמש תפאורה למראית העין של "דיון רציני" ולא נהיה שותפים להליכי חקיקה חפוזים שרומסים את הנוהג בכנסת ושיובילו לתוצאות הרסניות. כל עוד לא תונח בפנינו חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לכנסת ולא יובטחו הליכי דיון נאותים לא ניטול חלק בדיונים בהצעת חוק יסוד השפיטה", אמרו לסיום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *