האוצר והביטחון יחלקו ביניהם את תשלום אגרת הנסיעה של מילואימניקים

משרתי מילואים שנסעו בכבישי אגרה בדרכם להתייצב או בשובם לבתיהם, לא יידרשו לשלם את תשלום אגרת הנסיעה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ דוד ביטן (הליכוד), הניחה היום על שולחן הכנסת מסקנות מתוך הדיונים ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת חה"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית). זאת לאחר שבמהלך שורה של ישיבות שקיימה הוועדה בשבועות האחרונים, בהן דרש היו"ר ביטן ממשרדי הביטחון והאוצר להתחלק במימון ההוצאה.

כאמור, הבוקר (שני) הניחה הוועדה מסקנות בעניין על שולחן הכנסת, לפיהן משרד האוצר ומשרד הביטחון הודיעו כי יאפשרו מימון של הוצאת משרתי המילואים על נסיעה בכבישי אגרה כחלק ממימון הוצאות הנסיעה של משרת מילואים פעיל. בשבועות האחרונים קיימה הוועדה חמש ישיבות בנושא, על מנת לקדם הסדר ראוי עבור משרתי המילואים הנוסעים בכבישי אגרה ממקום הצבתם לביתם ובחזרה, כדי שלא יישאו בהוצאה נוספת זו.

כבר בתחילת הדרך נרתמו החברות הפרטיות שמפעילות את כבישי האגרה, והודיעו כי בהתאם לדרישת הוועדה יפטרו משרתי מילואים שיפנו אליהן מתשלום הקנסות בגין עיכוב בתשלום אגרה. על רקע זה הביעה הוועדה הערכה למפעילי כבישי האגרה בישראל: חברת דרך ארץ, חברת שפיר 6 צפון וחברת כרמלטון, על הודעתן בכתב כי יפטרו משרתי מילואים שיציגו תיעוד של שירות מילואים פעיל מתשלום הקנסות שהוטלו עליהם.

לעניין תשלום הקרן, הודיע משרד הביטחון כי יישא בחצי מהעלות הנדרשת למימון ההוצאות הנוספות, ואילו משרד האוצר הודיע כי יישא במחצית השנייה של העלות, כאשר ההסדר יחול רטרואקטיבית משמחת תורה ועד לסוף 2024.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *