האם האתר שהותקף על ידי האיראנים בארביל שימש כמתקן אימונים ישראלי?

בשורה התחתונה האמריקאים רוצים את הסכם הגרעין הרבה יותר משהם רוצים להתעסק עם תגובה צבאית נגד איראן.

בהמשך לדבריה של וונדי שרמן, סגנית מזכיר המדינה האמריקאי אתמול, מדווחת היום כתבת הניו יורק טיימס כי בכיר בממשל האמריקאי סיפר לעמיתה שהקונסוליה האמריקאית בארביל לא היתה מטרת התקיפה וכי האתר שהותקף בארביל, עיראק, שימש כמתקן אימונים ישראלי. כמו כן פורסם דיווח דומה בעיתון הוושינגטון פוסט האמריקאי.

העיתונאי והמזרחן אבו עלי אקספרס כותב כי ארה"ב מוכרת את האינטרס הישראלי, בזול, על מנת שלא לפגוע בסיכוי לשוב להסכם הגרעין עם איראן ועל מנת שלא תצטרך להגיב בעוצמה (או בכלל) על התקיפה האיראנית באזור הקונסוליה האמריקאית בארביל.

אחרי שככל הנראה ננזפה ואחרי שהערוצים האיראנים והשיעים חגגו על ההודאה האמריקאית המפתיעה והציבו אותה כעובדה שאינה משתמעת לשתי פנים, מנסה כתבת הניו יורק טיימס למזער נזקים וטוענת שבכיר בממשל ביידן הפריך את הדיווח הקודם וכי "הממשל האמריקאי מאמין" שהאתר שהותקף לא שימש כמתקן אימונים ישראלי.

בכיר בממשל ביידן הכחיש ל"ניו יורק טיימס" את הדיווח שפורסם מוקדם יותר בעיתון ולפיו המתקן שהותקף על ידי איראן בארביל שבעיראק היה מתקן אימונים ישראלי. לדברי הבכיר, "מדובר במבנה אזרחי בלבד".

צריך להדגיש שגם התיקון המגושם הזה לא מוחק את דבריה של סגנית מזכיר המדינה האמריקאית לפיהם הממשל אינו סבור שהקונסוליה האמריקאית היתה יעד התקיפה וגם כאן בתיקון מדברים על כך ש"מאמינים" שזה לא היה מתקן אימונים ישראלי.

בשורה התחתונה האמריקאים רוצים את הסכם הגרעין הרבה יותר משהם רוצים להתעסק עם תגובה צבאית נגד איראן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *