הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם ביצועים טובים ומעודדים

הציבור ממשיך לצמצם חשיפה למניות בעוד שהמוסדיים מגדילים את החשיפה ומשקל המסחר באופציות ממשיך לעלות

הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם נתונים מעודדים במיוחד. בסיכום הרבעון אפשר לומר שהשוק הפגין חוסן ומדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ־7.5% וכ־11% בהתאמה. יותר מביצועי המדדים המובילים בארצות הברית וקרוב לביצועי המדד המרכזי באירופה.

עליות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-רשתות שיווק שעלה ברבעון הראשון בכ־25%, ומדדי ת"א-בנייה ות"א-ביטוח שעלו בכ־17% ובכ־13% בהתאמה. זאת על־אף פגיעת המלחמה בענף הבנייה וההשלכות שלה על ענף הביטוח.

מדדי ההייטק ת"א גלובל-בלוטק ות"א-ביומד עלו בכ־12% בממוצע, ומדד ת"א-טכנולוגיה עלה בכ־9% בדומה לעליית מדד ה־NASDAQ. המחזור היומי הממוצע בשוק המניות הסתכם בכשני מיליארד שקל, בדומה למחזור הממוצע בשנת הכספים הקודמת (2023) שהתאפיינה במחזורי מסחר ערים.

המשקיעים הישראלים ומשקיעי חוץ המשיכו לצמצם גם ברבעון הראשון של השנה את החשיפה שלהם למניות בתל־אביב, ומנגד – המשקיעים המוסדיים לטווח הארוך הגדילו את החזקותיהם במניות בת"א, זאת בהמשך למגמה ברבעון הקודם.

הגיוסים בשוק המניות הסתכמו בכשני מיליארד שקל – עלייה של כ־65% לעומת הגיוסים ברבעון הקודם, האחרון של 2023 והראשון של המלחמה. בין המגייסות שתי חברות חדשות: חברת השירותים הפיננסים 'מיטב טרייד' וחברת הבנייה 'אפי קפיטל נדל"ן' שביצעו הנפקות לציבור.

נרשמו עליות שערים של כ־1.5% באיגרות החוב הקונצרניות. מנגד, נרשמו ירידות שערים באיגרות החוב הממשלתיות, בראשן איגרות החוב השקליות וצמודות המדד לטווח ארוך שירדו בכ־2.5% בממוצע. זאת בשל העלייה בסיכון הגלום בחוב הממשלתי בדומה לאג"ח מקביל של ממשלת ארה"ב.

מחזורי המסחר היומיים באיגרות החוב ובמק"מ הסתכמו בכ־4.5 מיליארד שקל ובכ־1.9 מיליארד שקל בהתאמה, והיו גבוהים בכ־16% ובכ־35% מהמחזורים בשנה הקודמת. הגיוסים של האוצר בשוק איגרות החוב בתל-אביב התגברו מאוד בהשפעת העלייה בצורכי הביטחון והמשך העלייה בגירעון הממשלתי, והם הסתכמו בכ־50.3 מיליארד שקל, בהמשך לגיוס של כ־86.7 מיליארד שקל בכל שנת 2023. כ־28.7 מיליארד שקל נוספים גויסו בהנפקת איגרות חוב ממשלתיות בשוקי חו"ל.

ואילו הסקטור העסקי גייס כ־21.7 מיליארד שקל, בדומה לגיוס ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת נרשמה עלייה בגיוסי הסקטור הריאלי שהסתכמו בכ־18.1 מיליארד שקל, בעיקר של חברות ענף הנדל"ן. עוד נרשמה עלייה במשקל המסחר באופציות השבועיות מסך המחזור באופציות על מדד ת"א-35 (חודשיות ושבועיות) מכ־44% בשנה הקודמת לכ־51% ברבעון הראשון של זו הנוכחית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *