הבחירות במועצות האזוריות שפונו יתקיימו בח"י במרחשוון תשפ"ה

ועדת הכנסת קיבלה את הצעתו של שר הפנים לדחות את הבחירות במועצות שפונו בצו ממשלה בעקבות המלחמה והן תתקיימנה בנובמבר 2024

ועדת הפנים בראשות חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה), תמכה בהצעת שר הפנים חה"כ משה ארבל (שס) לקיים את הבחירות המקומיות בתשע מועצות אזוריות שתושביהן פונו בהחלטת ממשלה (אשכול, הגליל העליון, חוף אשקלון, מבואות החרמון, מטה אשר, מעלה יוסף, מרום הגליל, שדות נגב ושער הנגב) בח"י מרחשוון ה'תשפ"ה.

השר ארבל הסביר לוועדה שהדחייה נובעת מכך שישנם ישובים בהם יש צו פינוי של צה"ל ושם נמנעת מהתושבים היכולת הדמוקרטית לבחור ולהיבחר. עוד אמר ארבל כי הנחה את הייעוץ המשפטי של משרדו לפרסם בתוך עשרה ימים תזכיר חוק שיפרט את גובה הפיצויים שיקבלו מועמדים שהיו אמורים להתמודד בבחירות שנדחו ומועד קבלתם. "דמוקרטיה עולה כסף", אמר השר.

היועץ המשפטי של משרד הפנים, עורך הדין יהודה זמרת, אמר: "אנחנו במצב של חוסר ודאות, אבל בנקודת הזמן הזאת כשהחלטת הממשלה מורה על פינוי, ה־19 בנובמבר 2024 הוא המקסימום האפשרי שניתן לקבוע על פי החוק". התאריך העברי ב־19 בנובמבר הוא, כאמור, ח"י מרחשוון תשפ"ה.

יושב ראש הוועדה, חה"כ יעקב אשר, סיכם את הדיון ואמר כי טווח דחייה של עשרה חודשים הוא טווח סביר. "אין לי מועד אחר שאני יכול לרצות בו את כולם. אנחנו פועלים במסגרת החוק, ולמתוח את הבחירות מעבר לנובמבר כפי שמבקשים ראשי רשויות מסוימים, זה דבר שהוא רחוק מידי", אמר אשר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *