הגר"ב לאזאר הורה ליהודי רוסיה להימנע מאירועים מוזיקאליים בפורים

בעקבות ההכרזה על יום אבל לאומי ברוסיה, הורה רבה הראשי של המדינה להשבית את כל האירועים המוזיקאליים שתוכננו למחר

למעלה ממאה ושלושים הרוגים בפיגוע משולב במוסקבה. מחבלים מוסלמים ירו, השליכו מטענים והציתו שריפה באולם קונצרטים במוסקבה אתמול בלילה (ליל שבת).

לפי דיווחים רשמיים נמנו למעלה מ־130 הרוגים ועוד עשרות פצועים. מעדויות של ניצולים ומדיווחים של כוחות הביטחון שהגיעו למקום עולה כי המחבלים היו מצוידים במטענים, במקלעים, באקדחים, סכינים ופצצות תבערה. עוד עולה מהדיווחים ומהצילומים כי ארבעה מחבלים השתתפו בטבח ההמוני.

כוחות הביטחון הרוסיים עצרו אחד עשר בני אדם בחשד כי סייעו למחבלים או השתתפו בעצמם בפיגוע. ארגון הטרור האסלאמי דעאש לקח אחריות על האירוע והדברים אף קיבלו אישור מסוכנויות מודיעין שונות בעולם ומגורמי ממשל בארצות הברית.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אמר בשידור ישיר לאומה כי המחבלים ניסו להימלט לאוקראינה. עם זאת אין עד לרגע זה שום אישור לכך שיש קשר בין אוקראינה ומבצעי הפיגוע. בעקבות הטבח הכריזה רוסיה על יום אבל לאומי מחר. בהמשך לכך שיגר רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר שליט"א, הוראה לכלל הקהילות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקאלים הערב ומחר – חג הפורים. זאת לצד הגברת הפעילות לקיום בהידור כל מצוות החג, בהן קריאת המגילה, משלוחי מנות ובמיוחד מתנות לאביונים – לנזקקים, לכל יהודי באשר הוא, כולל יהודים ששוהים בבתי רפואה ובתי סוהר.

בהודעה שנמסרה מלשכת הגר"ב נכתב:

"הידיעה על האסון במוסקבה גורמת לנו ולכל הקהילה שלנו תחושת צער רב. אנו משתתפים בצערם של משפחות הקורבנות ומתפללים להחלמתם של הפצועים. ​פיגוע הטרור בבירתנו התרחש בערב פורים – חג שבו אנו זוכרים את גורל אבותינו, שגם הם עמדו בפני איום הרס, ומודים לה' על הצלת החפים מפשע והעניש את הפושעים. חג פורים מלמד אותנו שהקב"ה רוצה מאיתנו קודם כל לגלות אחדות בעצמנו, לעמוד לצדו של השני. כאשר כוחות הטוב מאוחדים, כוחות הרשע, השנאה והפנאטיות יובסו לחלוטין.

"כעת כולנו מתאבלים על הקורבנות. לכן, כל הקונצרטים ואירועי השמחה שתוכננו לחג הפורים מבוטלים. אבל חשוב על אחת כמה וכמה לקיים את מצוות פורים, כי הן נועדו בדיוק לחזק את אחדותנו. לכן אני קורא לכל היהודים להתאסף הערב ומחר בבתי הכנסת ובמרכזים קהילתיים לקריאת מגילת אסתר וקיום כל מצוות החג. ובזכות כך, נזכה לבטח שהקב"ה יעזור לנו ויגן עלינו מפני המן הצורר של דורנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *