הגרמ"צ ברגמן שליט"א: בזמן מלחמה, ההצלה היא רק על ידי לימוד התורה

בפתיחת מעמד ירחי כלה אמר ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א: לומד התורה יכול להתמודד עם המצבים הכי קשים

במלון רמדה בירושלים נפתח השבוע מעמד ה'ירחי כלה' השנתי של אגודת ישראל בארצות הברית. את משא הפתיחה נשא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א. את משאו פתח ראש הישיבה בברכה "מורי ורבותי! ראשית דבר ברצוני לברככם בברכת 'ברוכים הבאים, ללימוד התורה', אשר יש בה ברכה לבאים וברכה לנמצאים כאן בארצנו הקדושה, וכמו שנבאר בסייעתא דשמיא", והרחיב בכמה דברי חז"ל במעלת הלומד התורה.

בדבריו אמר הגרמ"צ: "מי שלומד תורה והוא חי יחד עם התורה שהוא עמל בה, אז הוא חי באוירה אחרת, הוא חי בעולם רוחני יחד עם הקב"ה. הטעם שמרגישים נעימות בתורה זהו משום שהקב"ה נמצא בתורה, וכשאדם לומד תורה הוא מתאחד עם התורה ועם הקב"ה, ואין לך נעימות גדולה מזו. והוא יכול לעמוד ולהתמודד במצבים הכי קשים. כי הוא מאושר על ידי לימוד התורה. וזהו לימוד התורה שעל־זה אמרו 'אם אתה עושה כן… ובתורה אתה עמל – אשריך בעולם הזה', אתה עם הנעימות של הקב"ה כביכול".

את דבריו סיים ראש הישיבה שליט"א בהתייחסות למלחמה, ואמר: השם יתברך יעזור לכם שתזכו ללמוד תורה, כי בשביל זה באתם, ותצליחו בין בלימודיכם כאן ובין בחוץ לארץ, ואנחנו מאד מעריכים אתכם שאתם עוזרים ללומדי התורה ואתם בעצמכם לומדי תורה, ועל ידי זה תצליחו ותוכלו לעמוד בכל המצבים הקשים ובפרט היום בזמן המלחמה, שההצלה היא רק על ידי לימוד התורה, וזכותכם גדולה מאד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *