הולכים ומתרבים הקולות להזיז את אלוף פיקוד המרכז מתפקידו

התרגיל במסגרתו נדרשו חיילים לתרגל חטיפת ערבי בידי יהודים, ממשיך לעורר סערה וקריאה להדיח את מתכנן התרגיל

בעקבות תרגיל שנערך השבוע בפיקוד מרכז ובו, בין היתר, דימו חטיפת ערבי בידי מתיישבים יהודיים ביהודה ושומרון, הולכים ומתגברים הקולות שקוראים להזיז את אלוף הפיקוד, האלוף יהודה פוקס מתפקידו כמי שאמור להגן על היהודים ביהודה, שומרון, בנימין והבקעה.

זאת על־אף שדובר צה"ל התייחס לאירוע ומסר מעין התנצלות. התנצלות שנוצלה בידי השר בקבינט המלחמה, חה"כ בני גנץ (המחנה הממלכתי) להטיח ביקורת בהנהגת המתיישבים לאחר שכתבו לראש הממשלה ושר הביטחון: "אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר הביטחון להדיח את מי שכתב את התרגיל בזמן כזה. מי שידע להדיח לוחמי מילואים שכרזו פרק תהילים במסגד בג'נין, בוודאי ידע להדיח את המפקד שתכנן תרגיל שגם מכפיש את ההתיישבות וגם מסכן חיים".

תגובת דובר צה"ל אותה ניצל גנץ לצרכיו הפוליטיים הייתה: במהלך תרגיל רחב באוגדת איו"ש לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון. צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה"ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

בתגובה לדבריו של השר גנץ אמרו ראשי הרשויות ביהודה ושומרון: "השר בני גנץ, לצערנו צה"ל לא התנצל על הארוע אלא רק על הכיתוב שהתנוסס על הווסטים. לא זו הנקודה. הבעיה מהותית הרבה יותר. מצופה שדווקא בשעה זו תעמוד לצד ציבור מתיישבים גדול ומסור שחש נבגד ופגוע. מתיישבי יהודה ושומרון לא צריכים להרגיש כך אף פעם וודאי לא בשעה שטובי בנינו בראש הקרבות ומשלמים מחיר דמים כבד. הדרישה לתחקר את הארוע ולהוציא התנצלות, כפי שלא נעשה עד כה היא חלק מהפעולות לשמירה על לכידות צה"ל. יעידו על כך מאות חיילים שהביעו היום שאט נפש מהמקרה. יחד ננצח!"

בתוך כך נמסר כי הרמטכ"ל, רב־אלוף הרצי הלוי, לוקח אחריות ומתנצל על התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב. "התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה. אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך", אמר הלוי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: ראש הממשלה נתניהו דורש תשובות ותחקיר מצה״ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב. נתניהו אמר עוד כי "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של מתיישבים, בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) אמר לאחר פרסום האירוע: "זה לוקח אותי לימים של עלילות הדם על דם של ילדים גויים במצות. זו לא סתם טעות או תקלה. המתיישבים מגויסים בהרבה יותר מחלקם באוכלוסייה. אנחנו מתמודדים עם אלפי אירועי טרור בשנה. אותם הופכים לאויב? תרחישים איומים שאני לא יודע איזה מוח מעוות המציא, מי שאחראי לזה צריך לסיים את תפקידו. מישהו בפיקוד הבכיר של צה"ל הלך לאיבוד לחלוטין, ולמרבה הצער לא בפעם הראשונה. זה אבדן עשתונות ערכי טוטאלי שמי שאחראי לו אינו יכול להמשיך בתפקידו ולהיות מופקד על שמירת חייהם וביטחונם של המתיישבים".

דברים דומים אמר גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן־גביר (עוצמה יהודית). בן גביר אמר: "הדיווח על התרגיל שערך פיקוד מרכז ובמסגרתו דימו חטיפת ערבי על־ידי מתנחלים, הוא הזייה וטירוף מוחלט. בזמן ש־136 חטופים ישראלים נמצאים בשבי הנאצים מהחמאס, אלוף הפיקוד מורה לקיים תרגיל שבמרכזו התרת דמם של המתיישבים ויצירת דמוניזציה. המתיישבים לא חוטפים ערבים. הם לא נחשדים אפילו בתכנון משהו שקרוב לזה. ההיפך הוא הנכון – ערבים מסתובבים בתוך היישובים ללא כל חשש. קיומו של תרגיל כזה הוא שיתוף פעולה מלא בעלילת הדם על 'אלימות המתנחלים'. אני קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתערב מיידית בנושא ולחקור את האירוע. לא נאפשר לעבור על סדר היום על התנהלות חמורה שכזו".

יושב ראש ועדת החוקה, חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), אמר: "בזמן שאנחנו מדברים שיח אחדות, צה"ל, והאלוף יהודה פוקס, מתרגל מלחמה במתנחלים. אני חושב שהשיקולים המקצועיים שבאים ושולחים חיילים לתרגל מלחמה בתרחיש מדומיין ולא מתרגלים את התרחיש הסביר במיוחד של היפוך קנים… כנראה שיש עוד כמה גורמים שעוד לא החליפו דיסקט".

חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), החברה בוועדת חוץ וביטחון, אמרה: "כשמנרמלים ההתבטאויות של אנשי מערכת הביטחון נגד מתיישבים, הדרך לראות במתיישבים אויב, היא קצרה ותרגילים המדמים את המתיישבים כחוטפי ערבים הופכים ללגיטימיים. אני מגנה בכל תוקף את כל מי שקשור בתרגול התרחיש הזה ואדאג לקיים על כך דיון דחוף בועדת חוץ וביטחון לבדוק כיצד תרגיל בזוי כזה התרחש".

חה"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, כתב: "אנחנו תושבי קרני שומרון, שעל־פי פוקס מתכוננים לחטוף ערבי: הבן הגדול שלנו השתחרר מעזה לפני שלושה שבועות, והתגייס אתמול לעוד 40 יום. הבן השני שגויס ב־8.10 שוחרר רק ביום חמישי האחרון. הבן השלישי בבוץ ובגשם על הגדר של עזה. ואם תשאלו את פוקס והגרי, אנחנו האויבים. חרפת עולם!"

שי קלך, טייס חיל האוויר לשעבר ומייסד תנועת 'נצח ישראל', שאל: "למה לא מתרגלים בצה"ל הדמיה של טייס f16 כמו האלוף נמרוד שפר האליטיסט שאמר שלא יתקוף בסוריה, תוקף התנחלות ביהודה ושומרון? למה לא מתרגלים תרחיש בו קיבוצניק שמשרת ב־8200 מרגל נגד מדינת ישראל, דבר שקרה בעבר לא אחת? אז למה כן לתרגל פיגוע חטיפה על ידי מתנחלים? כי את המתנחלים צריך להציג כאויב העם. מדוע? כי הם האליטה המשרתת החדשה – אחוז הנופלים במלחמה הגבוה ביותר. מכיוון שאליטה ישנה מנוונת ופוסט־ציונית מנסה להאחז במוקדי השליטה, הם ינסו להשחיר את כל מי שינסה להכנס במקומם. אם נתנו לאלוף פוקס להגן על מי שהוא כל־כך שונא – אחיו היהודים ביהודה ושומרון, שלא יתפלאו שהגיע שלב התרחיש המחריד הזה, בעוד האויב ביהודה ושומרון מתכנן את הטבח הבא. זוהי דוגמא קלאסית לתודעת האדנות האליטיסטית של הדיפסטייט שבעקבותיה צומחים אירועים מזעזעים שכאלה. לא אופתע, אם האלוף פוקס הוא תחת פיקוד של האמריקאים ואף ימונה לרמטכ"ל בעתיד בלחץ אמריקני".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *