החילונים חוזרים ללימודים בחמישי: בתי הספר לא יפתחו בערים האדומות

מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות ייפתחו ביום חמישי בבוקר, כך הוחלט בתום התייעצות של רה"מ עם השרים. קבינט הקורונה ייתכנס מחר כדי לאשר את ההחלטה . בערים האדומות, בהם הערים החרדיות – הלימודים לא ייפתחו.

מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות ייפתחו ביום חמישי בבוקר, כך הוחלט בתום התייעצות של רה"מ עם השרים. קבינט הקורונה ייתכנס מחר כדי לאשר את ההחלטה . בערים האדומות, בהם הערים החרדיות – הלימודים לא ייפתחו למרות שמקדם ההדבקה ומספר המאומתים שם ירד בצורה ניכרת מולה עליה בערים החילוניות.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (ב׳, במשאל טלפוני) את הארכת התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך (למעט החריגים המאושרים כיום) ביומיים נוספים עד ליום חמישי, ה-11.2.21 בשעה 07:00.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הרחיב היום כי המוטציה הבריטית שהתפשטה מחייבת משנה זהירות, בין היתר כי היא פוגעת גם בילדים וצעירים. "התוכנית שלנו השתנתה", אמר נתניהו בהצהרה משותפת לצד ראש ממשלת יוון. "נפתח בזהירות רבה מאוד את החינוך לגיל הרך בחלק מהמקומות, בהמשך נעבור למסחר ולתרבות ולדברים אחרים".

"יש לנו מגפה חדשה, מוטציה – לפחות 50% יותר מהירה ואולי פי כפליים או שלושה והיא מכה בעוצמה", הסביר ראש הממשלה בתשובה לשאלת חדשות 12 והוסיף: "כרגע יש לנו עומס כמעט מקסימלי בבתי החולים ולכן צריך לנהוג בזהירות. אין לנו מרווח, לכן אנחנו נזהרים".

בנוגע למתווה לפתיחת בתי הספר אמר: "נפתח בזהירות את החינוך בימים הקרובים באזורים הירוקים והצהובים, נפתח את היתר בהדרגה על ידי הנהגת רמזור משולב – גם של תחלואה וגם של שיעור החיסונים". נציין כי עד כה לא דובר על שיעור החיסונים ביישוב מסויים כשיקול להסרת מגבלות. "זה יאפשר לנו לפתוח את יתרת החינוך, הכלכלה והתרבות בזהירות. רק ישראל יכולה לעשות מה שאנחנו עושים", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה שיער שלנוכח התפשטותה המהירה של המוטציה, כלל המאומתים בישראל יישאו בקרוב את הזן הבריטי. "עוד מעט זה יהיה 100% מהנדבקים – פוגע גם בצעירים ובילדים", הזהיר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *