המדריך לבחירת ריהוט גן פונקציונאלי

הקיץ נשב על המרפסת ויהיה לנו הכי נוח שאפשר… • זגה עם המדריך המלא לבחירת ריהוט גן – מהשפה והתקציב ועד לפרקטיות ונוחות

יותר משאנחנו הישראלים אוהבים לארח, אנחנו אוהבים לארח ב"חוץ" – על גג הפנטהאוז, בגינה העורפית, ואפילו במרפסת קטנה ברוב ימות השנה. מה קורה כאשר שטח המרפסת או הגינה קטן?

רועי גבע, מנהל המותג ZAGAMIX מסביר: "לחלל ארוח קטן יש שלל פתרונות מתקדמים העונים להגדרה אחת: 'ריהוט גן פונקציונאלי'. שולחנות, כיסאות ואפילו ספסלים המעוצבים מתוך שתי מחשבות עיקריות – יעילות וחיסכון במקום. ריהוט גן פונקציונלי הוא הפתרון האידיאלי לכל מרפסת או גינה קטנה. לא רק שהוא פרקטי ורב-תכליתי, אלא שהוא גם עוצב מתוך מחשבה על חיסכון במקום. על ידי בחירה בנוחות ובחומרים עמידים בפני מזג אוויר, ועל ידי הוספת קצת צמחייה למרפסת או לגינה, ניתן ליצור נווה מדבר שתאהבו לארח בו".

8 עוגנים מרכזיים שכדאי לשים לב אליהם

פרקטיות

ריהוט גן פונקציונלי מתוכנן להיות פרקטי ורב-תכליתי, כך שניתן להשתמש בו במגוון דרכים שונות. לדוגמה, ספסל אירוח שמתחתיו ניתן להניח ארגז אחסון מעוצב עמיד במים, אשר יכול לשמש לאחסון הכריות והשמיכות של המרפסת.

רהיטים המעוצבים בגזרות דקות במיוחד וכאלו שקל לערום אותם זה על גבי זה יתנו מענה מושלם לחיסכון במקום ועיצוב עדכני.

נוחות

נוחות היא המפתח בכל הנוגע לריהוט חוץ, במיוחד אם מתוכנן להשתמש בו לעיתים קרובות. תנו עדיפות לרהיטים בעיצובים ארגונומיים, כגון משענות גב מעוקלות ומשענות ידיים. בדקו שהריפודים והכריות נוחים לישיבה ממושכת ונעימים למגע.

חומרים

קחו בחשבון את החומרים מהם הריהוט עשוי. נכון, ריהוט גן מטבעו עשוי מחומרים עמידים, אבל גם כאן יש חומרים עמידים ויש חומרים עמידים יותר. בחרו בחומרים עמידים בפני החום היוקד של השמש הישראלית ובפני רטיבות מתמשכת.

כדי להבטיח שריהוט הגן היפה שבחרתם יחזיק מעמד לאורך כל עונות השנה, שימו דגש על רהיטים עם ריפודים מבדים נעימים, אלו יהיו לא רק יפים למראה אלא גם מפנקים ונעימים.

דיוק

רגע לפני יציאה למסע קניות, בין אם רגלי ובין אם ווירטואלי, מדדו היטב את שטח החוץ ונסו להבין לאיזה רהיטים אתם זקוקים בדיוק. לדוגמה, שולחן קפה עגול שאפשר למקם בפינה יתפוס פחות מקום בהשוואה לשולחן מלבני. פעמים רבות, ספסל דקיק שנצמד אל הקיר עדיף על פני שתי כורסאות ישיבה. טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לראות את המוצר מכל זווית באופן וירטואלי וכן להציבו בחלל המבוקש באמצעות הדמיה יקלו מאוד על המלאכה.

הזזה

בחרו בריהוט קל! כזה שנוח להזיז, כך שכאשר לא מארחים ניתן לערום את הכיסאות זה על גבי זה או להצמיד את השולחן לקיר ואפילו לאחסן במחסן ולהקל גם בעת ניקוי המקום.

שפה אחידה

קולקציות ריהוט גן מגיעות במגוון רחב של סגנונות, מהכפרי ועד המודרני. בחרו ברהיטי חוץ שקולעים לטעמכם האישי, אך גם ממשיכים את סגנון העיצוב בבית, כך שהכל יתכתב וידבר באותה שפה עיצובית.

תחזוקה

הביאו בחשבון את דרישות התחזוקה של הרהיטים שבחרתם. רהיטי עץ עשויים לדרוש צביעה או איטום, בעוד שרהיטי מתכת עשויים להזדקק לטיפול בחלודה. הקפידו לבחור רהיטים מחומרים שמבטיחים ניקוי קל ועמידות למשך שנים רבות.

תקציב

ריהוט גן מגיע במגוון מחירים. חשבו על מגבלות התקציב לפני שאתם יוצאים לדרך. היום תוכלו למצוא רהיטי גן במחירים נוחים לכיס, בלי לוותר על סגנון העיצוב הנבחר או על הנוחות, האיכות והעמידות.

טיפ מומחה להפקת המרב מהמרפסת או הגינה הקטנה

כשאתם לא מארחים ניתן להשתמש בשולחן ההגשה או באחד הכיסאות כמקום נוסף לעציצים, וכאשר האורחים מגיעים ניתן להניח את העציצים על הרצפה.

גינה אנכית מהווה דרך מצוינת למקסם את השטח במרפסת קטנה או בגינה. ניתן להשתמש במגוון של עציצים כולל: אדניות תלויות, אדניות שמתיישבות על המעקה, ואפילו עציצים שמשתלשלים מהפרגולה. ככול שתעצבו אנכית יותר, כך יתפנה יותר שטח רצפה עבור רהיטי הגן הפונקציונאליים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *