המיליארדר היהודי ביל אקמן ורעייתו רכשו חמישה אחוזים מהבורסה

ביקושים ערים למניות הבורסה בקרב משקיעים זרים. הבורסה מכרה 18.5% ממניותיה תמורת 242 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך דיווחה הבוקר (רביעי) על השלמת המהלך במסגרתו מכרה 18.5% ממניותיה למשקיעים זרים וישראלים. מתברר כי רבים מהרוכשים הם משקיעים זרים שבחרו, דווקא בתקופה המאתגרת הזאת, לרכוש חלק בבורסה הישראלית. נציין כי המכירה הזאת מצטרפת לעסקה שנסגרה לפני כחודש עם הבנקים למכירת אחזקותיהם.

מעניין לציין את הביקושים הערים שמעידים על הבעת אמון חזקה במיוחד מצד משקיעים מקומיים ובינלאומיים בבורסה הישראלית. והבורסה בתל־אביב משקפת למעשה את הכלכלה הישראלית ואת החוסן שלה בעיני המשקיעים. בבורסה אמרו הבוקר כי "התמיכה בשוק ההון המקומי חשובה בעת הזו יותר מתמיד. התמורה מהמהלך תאפשר לבורסה להמשיך לפעול על מנת לפתח את הבורסה ולשכלל את שוק ההון המקומי לטובת המשך צמיחתן של חברות ישראליות והמשק כולו".

בין המשקיעים הזרים ניתן למנות את המיליארדר ביל אקמן ואישתו נרי אוקסמן שלראשונה משקיעים בישראל ורוכשים 5% ממניות הבורסה. אקמן הוא איל הון יהודי שיצא למלחמת חורמה באנטישמיות באקדמיה האמריקאית. את המהלך למכירת המניות בחו"ל הובילו בנק ההשקעות ג'פריס וחברת לידר בישראל. התמורה הצפויה לבורסה מהמהלך תעמוד על 242 מיליון שקל ותשמש את הבורסה לפיתוח ושיכלול שוק ההון המקומי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *