המלחמה עם החות'ים עלולה להחזיר את נמל אילת לשליטה ממשלתית

איום הפיטורים המרחף על העובדים בנמל אילת הגיע היום לכנסת. בוועדת הכלכלה המליצו למדינה להחזיר את הנמל לבעלותה

דיון מהיר ועצוב במיוחד התקיים היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת. הדיון עסק בגורל עובדי נמל אילת שעומדים בפני פיטורים המוניים לכאורה בשל התמשכות מלחמת איראן ישראל.

את הדיון ביקש חה"כ עופר כסיף (חד"ש) שאמר שהנהלת הנמל רוצה לפטר מחצית מהעובדים. במהלך הדיון התברר שמנכ"ל הנמל ביטל הבוקר את הגעתו לישיבה. יו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) וחברי הוועדה המליצו למשרד התחבורה לא לממש את האופציה להארכת הזיכיון של משפחת נקש בנמל ולהחזירו לרשות המדינה.

כמו כן דרשו מההסתדרות והאוצר לנהל מו"מ עם הנהלת הנמל ואם לא יהיו הסכמות, לדרוש חזרה את כל כספי הסיוע ולבטל את ההקלות שקיבל הנמל מהמדינה על רקע המלחמה. כסיף אמר בדיון לפני כעשרה ימים הודיעה הנהלת הנמל שהיא עומדת לפטר 60 מתוך כ־120 העובדים. לדבריו, "אין הפסדים. נהפוך הוא. יש תחושה לא נוחה שיש פה שימוש ציני של המעסיק במצב המלחמה כדי לפטר עובדים או להשתמש באיום לפטר עובדים כדי להרוויח".

נציג ועד מחלקת ים בנמל, יהודה בלולו, אמר: "האחים נקש ניצלו את המדינה ולא יישמו שום דבר מכתב ההסמכה. הם היו אמורים לשמור על כלים ועובדים ועושים חד צדדית צעדים שמשמעותם לירוק למדינה בפנים. זה הנמל הרווחי ביותר פר עובד. 11 שנים אנחנו עובדים איתם והם לא רצו לחתום על הסכם שכר וניצלו אותנו. יש לנו כאב נפשי מההנהלה הזו". יושב ראש ועד התפעול של הנמל, מאיר אברג'יל, הוסיף ואמר: "הפקרתם אותנו בידי אנשים תאבי בצע, שכל מה שמעניין אותם זה להרוויח הון. הם סחטו את הלימון ומהקליפה הם עושים ריבה. לא השקיעו כלום בציוד".

בסיכום הדיון המליצה הוועדה למשרד התחבורה לא לממש את האופציה ולהחזיר את הנמל לבעלות המדינה. "נמל אילת הוא נכס אסטרטגי ללא תחליף, בניגוד לנמלים אחרים, ולכן ממליצה הוועדה למשרד התחבורה שלא לממש את האופציה ולהחזיר אותו לבעלות המדינה. עד אז ממליצה הוועדה שלא לאפשר פיטורים אלא למצוא פתרונות אחרים, כמו יציאה לחופשה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *