הממשלה תאשר היום קיצוץ רוחבי בתקציב 2024 והטלת מיסים חדשים

באוצר סבורים שלא יהיה מנוס מקיצוצים נרחבים ומיסים חדשים כדי להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של המלחמה

אתמול (רביעי) קיבלו שרי הממשלה את רשימת "העיזים" שהכין האוצר לקראת הדיונים בתקציב 2024. היום (חמישי), תתקיים ישיבת ממשלה בה אמורים השרים לאשר את השינויים בתקציב. מטרת השינויים היא לאפשר לקופת המדינה להתמודד עם ההשלכות של המלחמה בעזה ולהתכונן טוב יותר כלכלית להוצאות ביטחון כבדות יותר בשנת הכספים שזה עתה החלה.

באוצר הציעו בתחילה להעלות את המע"מ ולקצץ את נקודת הזיכוי הניתנת להורים לפעוטות עד גיל שלוש. אך נתניהו התנגד לכך נחרצות. נתניהו הסכים לקיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה ולקיצוץ של 2.5 מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים. נתניהו הציע שכל אחד מהשרים יקבע את מה הוא מקצץ במשרד עליו הוא מופקד, אך אחוז הקיצוץ אמר להיות אחיד בכל משרדי הממשלה.

כאמור, האוצר העביר לשרים רשימה של קיצוצים וגזירות שבכוונתו להטיל על הציבור אותם יהיה על השרים לאשר היום (במידה והישיבה תסתיים היום…). בין הגיזרות: העלאת המס על סיגריות, טבק וסיגריות אלקטרוניות; מיסוי נסועה ברכבים חשמליים; קיצוץ רפורמת התחבורה 'צדק תחבורתי'; קיצוץ בסל התרופות; מיסוי פליטות פחמן; דחיית פרויקטים תחבורתיים דוגמת רכבת קלה מנוף הגליל לחיפה, הרחבת כבישים ועוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *