המשטרה מונעת ממפגינים לחסום את משאיות הסיוע לעזה. עצרה שלושה מהם

במשטרה אומרים: אנחנו עושים את תפקידנו. מנגד, בארגון צו 9 אומרים: הצנחות סיוע מכיוונים שונים מוכיחות שהפעולות שלנו אפקטיביות

כוחות משטרה גדולים נערכו גם היום במעברים ובמרחב התפר בעוטף עזה על־מנת לאכוף צו שטח צבאי סגור ולמנוע מאזרחים להיכנס אליו. כלומר, לאפשר להעביר סיוע "הומניטרי" למחבלים העזתיים, במעברי הבידוק של כרם שלום וניצנה ובמקביל לאפשר יציאת סחורות מנמל אשדוד. שכן מוחים חסמו גם את יציאתן של משאיות מנמל אשדוד לכיוון המעברים ברצועה.

מהמשטרה נמסר: עשרות שוטרים מהמחוז הדרומי ומג"ב פועלים היום במרחב המעברים, שם עדיין קיימים איומי צליפה וירי תל"מ, ומאבטחים את מעברן של הסחורות ומאות משאיות של אספקת סיוע הומניטרי שיכנסו היום לתוך רצועת עזה.

במהלך ההיערכות הגיעו בלילה כמה עשרות מפגינים למתחם שבמעבר כרם שלום. הם התפנו מהמקום לאחר דין ודברים עם השוטרים. שלושה מפגינים שסירבו להתפנות עוכבו במקום ובהמשך נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה. במשטרה אומרים כי הם רק ממלאים את הוראות הדרג המדיני ומוסיפים: משטרת ישראל נוקטת במדיניות הכלה ורגישות כלפי המוחים, אך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי,  ותפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים.

בתגובה אומרים בארגון צו תשע את הדברים הבאים: בתום שבוע של צבע אדום בעוטף, הצנחות סיוע מכיוונים שונים ותקריות שונות, אנחנו מבינים שהפעולות של צו 9 אפקטיביות, ואנחנו מבינים שצריך להמשיך בכל הכוח. תגיעו איתנו ותשפיעו. אנחנו צריכים אתכם כדי להמשיך. אם כל אחד יפַנה אפילו רק יום אחד בחודש, לא יצליחו לעצור אותנו ונצליח בגדול! בואו איתנו בשלישי ובחמישי, נשפיע על בטחון מדינת ישראל ונמנע את הטבח הבא!

כניסת משאיות סיוע לעזה. צילום: דוברות המשטרה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *