המשטרה "תשאף לעצור כל מי שנטל חלק בהתפרעות האלימה הזו"

המשטרה הגישה ערעור על ההחלטה לשחרר מתפרעים שנתפסו אתמול בניסיון לפרוץ למתחם בית ראש הממשלה בירושלים

זמן לא רב אחרי ההתפרעויות האלימות והחמורות מאוד של השמאל הקיצוני בירושלים סמוך למעון ראש הממשלה, הגיע למקום ראש השב"כ, הממונה על אבטחת ראש הממשלה ואישים נוספים, כדי לעמוד מקרוב על ההתרחשויות. המשטרה עצרה כמה וכמה מהמתפרעים שפרצו את מחסומי המשטרה, לא נענו להוראותיה ואף ידו לפיד בוער לעבר שוטר.

לאחר שהיום (רביעי), הורה שופט על שחרור שלושה חשודים בהתפרעויות, הגישה המשטרה לבית המשפט המחוזי בעיר ערעור על ההחלטה. כדי להמחיש את מידת המסוכנות שנשקפת מאותם חשודים, כתבה המשטרה בערעור את הדברים הבאים:

"כוונת המשיבים הייתה לפרוץ לעבר מעון ראש הממשלה. עד כדי כך האירוע מסוכן ומשמעותי, שראש השב"כ מצא לנכון לערוך סיור במקום. ככל שתיטען טענה לבררנות במעצר המשיבים, העוררת הייתה ותשאף לעצור כל מי שנטל חלק בהתפרעות האלימה הזו של ריצה לעבר בית ראש הממשלה.

"כל אחד ממשתתפי הפרת הסדר תרם את חלקו לכאוס האדיר, המתוכנן מראש, שבו ככל שיגיעו יותר וינקטו אלימות קשה יותר, לא יוכלו מאבטחי ראש הממשלה לעמוד מולם וייכנעו, או שלא יצליחו לבלום את כולם, כך שחלקם יצליחו לפרוץ את קווי ההגנה והאבטחה לאיש המאובטח ביותר במדינה.

"מדובר באירוע שמקומו לא נודע במדינה דמוקרטית. ומזכיר תמונות של הפיכה אלימה ברחוב במדינות דיקטטוריות בשנים האחרונות, בסופה השליט הובל בכוח לרחוב אחרי שנפרצו כל המחסומים ואו נשחט לעיני כל או הוכה, ובכל מקרה הודח מתפקידו על ידי המון זועם".

דומה שאין צורך להוסיף דבר אחרי הדברים הקשים הללו. אירוע קשה נוסף התרחש בכנסת שעה שמפגיני שמאל קיצוני, מקצתם קרובי משפחה של חטופים בעזה, השחיתו רכוש ציבורי ופעלו כדי לשבש את עבודת הכנסת. סדרנים ועובדי הכנסת נאלצו להתערב כדי לאפשר לדיונים במליאה להתקיים.

בתוך כך נמסר כי ‏קובי סמרנו, אבא של יונתן הי"ד שנרצח ונחטף, אמר היום את הדברים הבאים על ההתפרעויות אתמול: "יום מבייש לעם ישראל. אני בשכול אדיר ואני צריך להתבייש בסטטוס שלי – אב שכול לילד שנרצח ונחטף ביום הארור. על הצער שלי בוחרים להשחית רחובות, להתעמת עם כוחות הביטחון, לפגוע בשוטרים ולעשות וונדליזם בשם שנאת הממשלה. אנשים רדודים ומסכנים שאומרים לא לפגרה בכנסת אך כן לבחירות בזמן מלחמה. ילדים בני שמונה עשרה וחצי כותבים צוואה והולכים להלחם על הבית בשעה שאתם שורפים לנו אותו. תתביישו לכם! אתם מביישים את החטופים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *