הסוד המופלא שמאחורי אריכות ימי מלכת אנגליה וברכת הצדיק משאץ

מדבריו של הרבי משאץ זי"ע לא נפל דבר ארצה: בשבוע שעבר, בשיבה טובה ומופלגת של תשעים ושש שנים, הלכה אותה נסיכה, בתו של ג'ורג' השישי מלך בריטניה, בדרך כל הארץ…

כ"ק אדמו"ר משאץ דרוהוביטש שליט"א אשר משכנו בבית שמש סיפר את הסיפור הבא שחושף את הסוד המופלא שמאחורי אריכות ימי מלכת אנגליה .

הרבי סיפר על זקנו, הצדיק הגדול ובעל המופתים הרה"ק רבי שלום משאץ זי"ע אשר פעל ונטמן בלונדון רבתית לפני שנות דור.

הסיפור מגולל את הימים שלקראת מלחמת העולם השניה. בבריטניה פעלו רבנים ואישי ציבור, לצד אנשי עסקונה ובעלי כוח, לארגן את 'טרנספורט הילדים' ('קינדער טרנספורט') הנודע שהציל כשנים עשר אלף ילדים מאזור הכיבוש הנאצי. רבבה מתוכם – ילדים יהודיים שחייהם הוענקו להם לשלל (בטרנספורט ההוא שהה בין היתר מרן הגה"צ רבי יצחק טוביה ווייס זצוק"ל, גאב"ד 'העדה החרדית' בירושלים).

בימים שקדמו לאישור הטרנספורט בידי הממשלה הבריטית, נעשתה שתדלנות גם בבית המלוכה. אל הרב הראשי שהתייצב לפני מלך בריטניה, ג'ורג' השישי, התלווה גם הרבי הצדיק משאץ זי"ע.

בהיותם ניצבים לפני המלך, הוא התרשם מאד למראה פניו המבהיקות של הצדיק החסידי עד שפנה אליו וביקשו שיאציל מברכתו על בתו הנערה. "בתי חולה במחלת הנפילה. יתפלל נא הרבי עליה שתוכל לחיות".

והרבי השיבו בבהירות: "אם תאשר את הטרנספורט שיציל את הילדים הרבים ממלתעות הנאצים, ברך אברך את בת המלכה, הנסיכה. לא רק שתוכל לחיות, אלא שמחלתה תיעלם כליל ולא יישאר לה כל זכר".

המלך התרגש מהדברים ועל אתר אישר את קיום ה'קינדער טרנספורט'. מבצע החילוץ והצלת הנפשות הגדול יצא לדרך ואילו בתו של המלך החלימה כליל.

בשבוע שעבר, בשיבה טובה ומופלגת של תשעים ושש שנים, הלכה אותה נערה שהיתה לקשישה ולמלכת אנגליה – בדרך כל הארץ ואל עפר שבה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סיפור נפלא - תמונה בסימן שאלה?!

    סיפור נפלא – בא ןראה כוחו של צדיק

    הסיפור אמנם מסופר בשם באדמו"ר משאץ דרהאביטש שליט"א

    אבל נדמה לי שהתמונה היא מאח שלו האדמו"ר משאץ אשדוד
    וגם הוא נכד
    כנראה זה בסדר

    יש כאן יד מכוונת?!
    לא נראה לי

    אשדוד'ר |
    הגב