הסיפור המוזר של עובד התברואה שעבד 18 שנה על משאית זבל

לאחר שבית המשפט הורה למנות מומחה רפואי, הודיע הביטוח הלאומי כי הוא מכיר בפגיעה בידיו של התובע כ"נכות מעבודה"

למרות ההתקדמות הטכנולוגית יש עדיין עבודות בהן יש צורך להשתמש בכפות הידיים. אין מי שלא רואה את עובדי התברואה העירוניים שנתלים במהלך עבודת פינוי עגלות האשפה על המשאית כשהם אוחזים בחוזקה במוט במהלך הנסיעה.

אחד מהעובדים האלה החל לסבול מבעיות קשות בידיו ופנה לביטוח הלאומי כדי שיכיר בכך כ"פגיעה בעבודה" אך בקשתו נדחתה. הוא לא ויתר והגיש באמצעות עורך הדין סאמי אבו ורדה מחיפה, תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, שהחליט להכיר רק ב"תסמונת לכידה דו צדדית" ולא בפגיעה בכפות הידיים. אך בכתב התביעה שהגיש עוה"ד אבו ורדה, נכתב כי יש להכיר גם בה בהתאם לעילת המיקרו־טראומה, כלומר, פגיעות קטנת וחוזרות ונשנות שיוצרות בסופו של דבר נזק מצטבר גדול.

העובד מועסק מזה כשמונה־עשרה שנה במחלקת התברואה ברשות מקומית באזור חיפה. הוא עובש שישה ימים בשבוע שש שעות ביום במהלכן הוא יורד ועולה מהמדרגה שעל המשאית כ־250 פעמים. בתביעה נטען כי העובד מבצע פעולות שונות במהלך יום עבודתו: "לצורך פינוי עגלת אשפה הוא מפעיל את מפרקי כפות הידיים, שורשי כף היד והמרפקים כשהוא גורר את עגלת האשפה לכביש, מכוון אותה למתקן מרים אותה למשאית ואחר כך מחזיר את העגלה למקומה".

כל זאת, בנוסף לנסיעה על המשאית כשהוא "עומד על מדרגה בצידה האחורי ואוחז בשתי ידיו במוט שמעביר רטט מהמשאית". כמו כן  "קיימת תנועה סיבובית חוזרת ונשנית של מרפקי הידיים כשהמשאית נעה ימינה ושמאלה לקראת עצירה והאצה".

לאחר שמיעת הצדדים, הורה בית הדין לעבודה בחיפה על מינוי מומחה רפואי לבדיקת הנושא. בעקבות זאת, הודיע המוסד לביטוח לאומי כי הוא מכיר בפגיעה בכפות הידיים כ"פגיעה בעבודה" וכי ועדה רפואית תקבע את אחוזי הנכות של העובד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *