הפועלים: בטווח הבינוני, ההתקפה האיראנית תשפיע על השווקים לרעה

לא ברור מה גורם לכלכלני בנק הפועלים לראות שחורות אבל בסקירתם השבועית כותבים הכלכלנים כי הסיכויים להפחתת הדירוג עלו

כלכלני בנק הפועלים ממשיכים לראות שחורות. בסקירתם השבועית כתבו כלכלני הפועלים כי הסיכון הגיאופוליטי והסיכון הפיסקאלי של מדינת ישראל עולים בטווח הקצר, וזה אומר שהסיכויים להפחתת דירוג האשראי של המדינה עלו.

על־אף העובדה שישראל הדפה בבירור את ההתקפה האיראנית. על־אף שישראל הצליחה ללכד סביבה קואליציה די מגוונת. על־אף הידיעות לפיהן אינדונזיה – המדינה האסלאמית הגדולה ביותר – מתקרבת לישראל. על־אף שנמל התעופה הבינלאומי של ישראל נפתח ואילו פתיחת מקבילו בטהראן נדחתה עד להודעה חדשה, ועל־אף שהאיראנים התגלו כנמר של נייר, כותבים כלכלני הפועלים: "בעיניים של משקיעים זרים, התרחישים השליליים כנראה יקבלו משקל גבוה, וההשפעה הכוללת לכן על השווקים בטווח הזמן הבינוני צפויה להערכתנו להיות שלילית, גם אם האירוע לא ימשיך להידרדר".

עוד כותבים כלכלני הפועלים כי האינפלציה מתומחרת בשוק הנגזרים כרגע ברמה של כ־2.8% לשנה בשנתיים הקרובות. אנו צופים כאמור אינפלציה גבוהה יותר בשנה הראשונה, וכן סבורים שהסיכונים מוטים לאינפלציה גבוהה יותר. ייאמר לזכותם כי גם בבנק ישראל סבורים שהאינפלציה בפועל תהיה גבוהה יותר ומשכך בחרו לשבת על הגדר ולהותיר את הריבית על כנה גם בחודש הזה (אפריל).

בסקירת הפועלים מתייחסים גם להתאוששות המינורית ברכישת דירות חדשות ומסבירים כי "ההתעוררות ברכישת דירות חדשות משקפת בחלקה דחייה של עסקאות שתוכננו ולא בוצעו בתחילת המלחמה. כמו כן, יתכן שהתגברו המבצעים של היזמים, ורוכשי דירות שישבו על הגדר חששו מהתייקרות הדירות בעקבות עליית מחירי גורמי הייצור".

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כלכלת ישראל מזנקת

    אין עוד מדינה בעולם שהצליחה גם לנהל כלכלה מנצחת. גם להתמודד עם מחאה וסרבנות מופרעת. גם לשרוד מגיפה משוגעת וגם להילחם בכמה חזיתות ולצאת מנצחת. ועל כל זה, להישאר אחת מעשרים הכלכלות העשירות בעולם (פר נפש) ולסגור שנה עם עוד עלייה בתוצר הלאומי. מי שאוהב חמוצים שיפתח חשבון בבנק הפועלים.

    זליכה |
    הגב
  2. זה לא רק הם

    זו האופנה של העדר, לזלזל בהישגים של הארץ ולהפחיד את יושביה. שטויות. עוד שבוע ניזכר שעברנו את פרעה. הבעיה התחילה אחרי, עם הערב רב שאת מחיר בגידתו באלוהים, אנחנו עדיין משלמים.

    רל"בת זו מחלה |
    הגב