הפעוט סרב לאכול והתלונן על כאבים בפה: זה מה שהבדיקה גילתה

מומחי אף אוזן גרון במרכז הרפואי שערי צדק שלפו מגרונו של פעוט את הטבעת של אמו ללא נזק לוושט והוא שוחרר לביתו במצב טוב

תינוק בן שנתיים וחצי התלונן על כאבים בפה. משלא אותרה הסיבה הוריו המודאגים תשאלו אותו והוא טען שבלע טבעת. מחשש שאכן אירעה הבליעה הוא הופנה לבית חולים במזרח העיר ירושלים שם, בדיקת הרנטגן חשפה את הטבעת שנתקעה בגרונו; הוא הובא בדחיפות למרכז הרפואי שערי צדק שם מומחי מחלקת אף אוזן גרון ביצעו ניתוח דחוף תחת הרדמה כללית, הטבעת נשלפה בהצלחה והפעוט שוחרר לביתו כעבור יממה של השגחה במצב טוב.

אדם בן השנתיים וחצי מכפר שועפט במזרח העיר ירושלים הוא תינוק בריא בדרך כלל ומאוד תקשורתי. כשאמו ניסתה להאכיל אותו הוא סרב וטען שכואב לו בפה. משראו ההורים שהוא נמצא במצוקה הבהילו אותו לבדיקה במוקד החירום במזרח העיר, שם הופתעו רופאים לגלות טבעת תקועה בגרונו.

"אדם הגיע אלינו שהוא יחסית נינוח ללא מצוקה נשימתית. למזלו של אדם הטבעת נתקעה בוושט הפרוקסימלית ולא נגרמה סכנת חנק. אולם, החשש העיקרי במקרה של בליעת גוף זר בעל קצוות משוננים או חדים הוא עלול לגרום לפרפורציה (נקב) של הוושט שכן הוא ננעץ בדופן. בחדר הניתוח תחת הרדמה כללית הגוף הזר הוצא בעזרת אנדוסקופ קשיח.

לשמחתנו הפרוצדורה עברה בצורה בטוחה ללא סיבוכים ואדם חזר לאכול כרגיל זמן לא רב לאחר הפרוצדורה. העובדה שאדם דיווח להוריו שבלע את הטבעת והטיפול המידי מנעו נזק בלתי הפיך לוושט" מסבירה ד"ר ענת דינור, מנתחת ראש צוואר ורופאה בכירה במחלקה לאף אוזן גרון במרכז הרפואי שערי צדק שטיפלה בפעוט.

ד"ר דינור מזהירה ומדגישה כי זו הזדמנות מצוינת להזכיר שאחת הסכנות הגדולות נשקפת מבליעה של סוללות כפתור שמצויות במשחקי ילדים רבים ומהווה מקרה חירום רפואי. "הסוללה, המתמקמת בין הרקמות סוגרת מעגל חשמלי, ומייצרת נזק משמעותי לרקמות הסמוכות, בצקת, כיבים ואפילו פרפורציה תוך זמן קצר אם לא מחולצת במהירות".

"אלוהים שמר עלינו. אנחנו מודים לצוות בשערי צדק על הטיפול המידי והמסור שהציל את חייו של אדם. זמן קצר לאחר הפעולה אדם כבר חזר לחייך ולאכול. האירוע הזה נתן לנו תזכורת שיש להיזהר ולשמור על הקטנים שלנו". מסכם מוחמד אביו של אדם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *