הציתו מדורות, טלטלו ניידות וחסמו כבישים. מי חטף את משפחות החטופים?

התפרעויות ואנרכיה בשם משפחות החטופים: השמאל הקיצוני שמתנגד לתוצאות הבחירות מנכס את החטופים למאבק בממשלה

מהמשטרה נמסר כי אמש (מוצש"ק) התקבצו מפגינים שירדו וחסמו את איילון צפון "על מנת לפגוע במרקם התקין של שגרת החיים, תוך ניסיונות לחסום ציר תנועה ולמנוע את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הציר". השוטרים פינו את המתפרעים מהכביש, תוך הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות ועצרו מפירי סדר.

במשטרה אומרים שכמה מאות מפגינים הפרו את הסדר הציבורי, הדליקו מדורות, טלטלו ניידת משטרה, חסמו צירים והתעמתו עם השוטרים. במהלך הפרות הסדר נעצרו שישה־עשר מתפרעים שירדו וניסו לחסום את כביש איילון, נרשמו תשעה דוחות בסך 1,000 שקל בגין הפרעה לתנועה.

מבדיקה שערכו גולשים רבים ברשתות החברתיות עולה כי מדובר בפחות מעשרה אחוזים ממשפחות החטופים שגויסו למטרת סילוק נתניהו מהשלטון. טל גלבוע, דודתו של החטוף גיא גלבוע-דלאל, כתבה בחשבונה ברשת X את המילים הבאות: זו ממש לא הצהרת "משפחות החטופים", זו הנדסת תודעה, אנחנו כמו משפחות אחרות לא מזדהים אף לא עם מילה אחת. לא לא מזדהים, מאמינים שההצהרה הזו היא נ-ז-ק. זו הצהרת חלק ממשפחות החטופים.

שמעון אור, דודו של אבינתן אור החטוף בעזה: משתמשים בדם של אבינתן נגד רצון המשפחה, המחאות של אתמול הן מחאות פוליטיות, נשבענו שלא נכניס פוליטיקה לחטופים, רוב המשפחות מתנגדות למחאות הללו שיכולות להרוג את החטופים.

חגי לובר, ששכל את בנו בעזה: המחאות אתמול הרגישו כמו דפיקה שניה בדלת, אחרי הדפיקה הראשונה שבישרה לנו שבננו נפל. להגיד משפט כמו "לשרוף את המדינה" זה קו אדום בוהק שאסור לנו לעבור אותו, גם השכול והצער לא מתיר לעשות ולהגיד כל דבר.

בתגובה למחאות אמש בתל אביב, בדרישה לקדם עסקה להחזרת החטופים מעזה בכל מחיר, מוציא ארגון חותם סרטון תגובה בו מסביר איש התקשורת עודד הרוש כי עסקה כזו תסכן את כל אזרחי ישראל: "הערבות שנוצרת מתוך הזהות המשותפת שלנו כבנים לאותו עם, מדריכה אותנו להיות אחראים לאחים שלנו, במיוחד לאלה שנתונים בצרה, ואף לסכן את חיינו עבורם, אבל אותה ערבות גם מצווה אותנו לעשות זאת בצורה שתשמור על בטחון ישראל ותבטיח את עתיד תושביה כולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *