הרב אבי זרקי במתקפה על יובל דיין: "ולשיר בפני גברים מי התיר לך"?

מצד שני, אותה התורה שדורשת לא ללחוץ יד לאשה, דורשת גם שלא לשיר בפני קהל מעורב של גברים ונשים והרי "קול באשה ערווה".

הזמרת יובל דיין הפכה לשיחת היום, כשסירבה כזכור ללחוץ את ידו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כיוון שהיא שומרת נגיעה. ההחלטה של דיין עוררה זעם בציבור וביקורת על כך שהלבינה את פניו של נשיא ארה"ב, בעקבות כך רבים תקפו אותה וטענו כי "דרך ארץ קדמה לתורה".

אחד מהתוקפים הוא הרב אבי זרקי רב בצפון ת"א ומוהל שתקף אותה בחריפות בפוסט זועם שכתב בפייסבוק: "נשאלתי: מה דעתך, על כך שהנשיא ביידן קם ללחוץ את ידה של הזמרת יובל דיין והיא השאירה אותה באויר ? תשובה: אינני מכיר את יובל דיין. אני מניח שהיא בחורה מסורתית ולכן מטעמי צניעות לא לחצה את ידו.
בואו נפתח מעט את הנושא.
ובכן, ראשית, אין אפוטרופוס לעריות. שנית, גבר ואשה לא אמורים ללחוץ יד, "שמירת נגיעה" הוא מושג מוכר וידוע. יחד עם זאת שיהיה ברור
לא "בוחרים" רק "מה שנח" לקיים מהתורה ומשליכים את השאר. אמת, "שכר מצווה מצווה ושכר עבירה עבירה" ואין אומרים לאדם שמעד, "הכל מותר"..
מצד שני, אותה התורה שדורשת לא ללחוץ יד לאשה, דורשת גם שלא לשיר בפני קהל מעורב של גברים ונשים והרי "קול באשה ערווה".
אם כן, לפנינו זמרת שכן שרה בפני גברים מצד אחד, ומן הצד השני "מקפידה" לא ללחוץ יד של קשיש המכהן בתפקיד הרם ביותר בעולם. מה בדיוק "אסור" בללחוץ יד לביידן ? היא נדה ? הוא לא חייב במצוות נדה..היא לא רצתה "להכשיל אותו" ? נו באמת.. האם לבייש או להביך אדם כזה, זה מותר ? מועיל ? מכובד ? מנומס ? ומה היה קורה לה בעקבות לחיצת היד ? היא הייתה מקבלת "התקף הרהורי עבירה" ? זה בדיוק מה שכתב החכם באדם: "אל תצדק הרבה".
אני במו עיניי ראיתי רבנים גדולים, מורי הלכה שהושיטו יד רפה לאשה שהושיטה ראשונה את ידה וזאת כדי לא להלבין את פניה. כעת, מסיים זרקי, תתמוכנה ביובל דיין סלבריטאיות כמו עדן הראל, יגידו שהיא קדשה שם שמים ברבים, יזמינו אותה ערוצי "חיות הקודש" להפרשת חלה יעטפו אותה בדעת תורה מזוייפת שכך ראוי לנהוג. כל זה כדי לעשות עליה סיבוב של מה שהם הכי אוהבים – כסף. אולי על זה נאמר: "דרך ארץ קדמה לתורה". ?!

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גועל נפש של 'רב' שהדבר היחיד שמעניין אותו זה כסף

    'רב הסלבס'כנראה לא מעניין אותו בכלל כסף

    יהודיה |
    הגב