הרפורמה המשפטית עלולה להביא לפיחות בשקל

כלכלני גולדמן זאקס הזהירו כי חולשת השקל עלולה להימשך בטווח הקצר בצל החששות מהרפורמה

החששות בשוק ההון מהשלכותיה של הרפורמה המשפטית מתגברים ויש כבר לא מעט הערכות כי השקל עלול להמשיך להיחלש בטווח הקצר – דבר שעלול להאיץ את האינפלציה בישראל.

כך, כלכלני גולדמן זאקס, בית ההשקעות האמריקני הזהירו במהלך סוף השבוע כי חולשת השקל עלולה להימשך בתקופה הקצרה בצל החששות מרפורמת המשפט של יריב לוין. הדברים נכתבו בסקירת הבנק שמופצת לכל לקוחותיו, בהם בין היתר, ניתן למנות גופים מוסדיים זרים ומקומיים. כך דיווחה סוניה גורודיסקי בישראל היום.

תחת הכותרת "שקל – סטייה לא רגילה מהקורלציה עם שוק הטכנולוגיה הגלובאלי" כותבים כלכלני הבנק: "לאחרונה, רפורמת המשפט שהציעה ממשלת נתניהו עוררו חשש בקרב חלק מהמשקיעים, כולל המקומיים, כי הרפורמה עלולה להפחית את עצמאות השיפוטית בישראל ולהוביל לצמצום של השקעות וצמיחת ההייטק בישראל. השקל עשוי להיות נתון לסיכוני מדיניות פנים יותר מאשר בשנים האחרונות. בהתאם לחששות אלה, דולר שקל נמצא בסטייה בולטת השבוע מהקורלציה שאפיינה אותו מול מדדי טכנולוגיה גלובליים".

נציין כי השקל נחלש מול הדולר מאז יום רביעי האחרון בקרוב ל-2.5%, כאשר ברקע לאזהרות הנגיד מפני ההשלכות האפשריות של הורדת דירוג האשראי לישראל, וכן אזהרות של מאות כלכלנים בכירים שהמהפכה המשפטית של הממשלה עלולה להביא לפגיעה קשה בכלכלה. מדד ת"א 125 ירד מאז יום רביעי בכ-3%, בזמן שמדד S&P500 דווקא עלה בשיעור דומה.

"עם זאת, מוקדם מדי להסיק מסקנות בנושא. נותר לראות אם ההצעות ייושמו במלואן וייתכן גם שכפי שעשה לאחרונה, בנק ישראל יספק טון ניצי השבוע שעשוי לתקן את המצב, מוסיפים כלכלני הבנק.

כלכלני גולדמן זאקס סיכמו וכתבו: "בעוד שהעלייה האחרונה באי הוודאות הפוליטית מדאיגה ויכולה להמשיך לבוא לידי ביטוי בחולשה נוספת של שקל בטווח הקצר, ייקח זמן עד שהקורלציה הבסיסית שנוצרו בין דולר שקל לבין מניות הטכנולוגיה העולמיות תישחק".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *