השר גולדקנופף: "נכנסתי למשרד מתוך רצון לפתור את המצוקה"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר להנהלת רשות מקרקעי ישראל: "ראו בי שותף שלכם לכל יוזמה שתסייע בהורדת מחירי הדיור".

הבוקר (ד') קיים שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף פגישת עבודה ראשונה עם הנהלת רמ"י במהלכה קיבל סקירה על הפרויקטים שמקדמת הרשות ועל תכניות העבודה לשנת 2023. את הישיבה ניהל מנכ"ל רמ"י עו"ד ינקי קוינט.

בפתח הישיבה אמר שר השיכון: "אני מגיע משדה החינוך ולומד להכיר ענף חדש. נכנסתי למשרד מתוך רצון לפתור את המצוקה ולהביא בשורה לציבור בישראל ללא הבדלי דת גזע ועדה. כולם מצפים לנו ומאמינים בנו. הזכרתי בטקס החילופין במשרד את החיילים המשוחררים, ואני מבקש שגם אתם תראו אותם מול עיניכם, הזכרתי את הזוגות הצעירים ואת ציבור העמלים בתורה, ואני מתכוון לדאוג לכל אלו ככל שאוכל. ראו בי שותף שלכם. אסייע לכם בכל דרך להסיר כל חסם, למען המטרה המשותפת לכולנו, הוזלת מחירי הדיור בישראל".

מנכ"ל רמ"י עו"ד ינקי קוינט ערך לשר גולדקנופף הכרות עם שלל הגורמים המקצועיים ברשות, והציג בפניו את פעילות הרשות המעוררת אופטימיות גדולה ומביאה לתוצאות בהאטת הצעות המחיר של קבלנים המלמדות על מגמה בבלימת המחירים כבר בנקודת הזמן הנוכחית.

אחת הבשורות שהוצגו לשר היא קידום יוזמת פינוי בתי הזיקוק בחיפה ועינב רינגלר – מנהלת אגף התכנון הציגה את המורכבות שכרוכה בתהליך.

מורן גליקשטיין סקרה את מהפכת הדיגיטציה שקידם מערך השירות של רמ"י ליזמים ואזרחים, במטרה להנגיש את כלל השירותים שהרשות מעניקה באמצעות מערכת ממוחשבת הכוללת גם שמאות של הקרקע. אפשרות זו מקצרת את זמני ההמתנה, מייעלת את התהליכים, חוסכת הגעה פיזית לרמ"י ומקילה על מקבלי השירותים.

בפגישה הוצגה לשר גם ההתמודדות של רמ"י עם פלישה של גורמים עבריינים לקרקעות ציבוריות. "כיום פועלים ברחבי ישראל 70 מפקחים שתפקידם לאתר פולשים ולנקוט נגדם בסנקציות" אמרה מנהלת אגף הפיקוח שירה תם היא סיפרה על מערכת חדשה תוצרת רפא"ל הפועלת באמצעות בינה מלאכותית ונמצאת בשימוש הרשות. המערכת מסוגלת לזהות פלישה בזמן אמת, וכך לבצע אכיפה מיידית ללא צורך בניהול הליך משפטי ארוך. "הצפי הוא, שתוך שנה תרד המוטיבציה לפלוש באופן משמעותי" הוסיף עו"ד קוינט.

"המערכת החכמה לזיהוי שינויים בקרקע מאפשרת בין היתר לרכז מאמץ ולשגר צוות פקחים לאיזור הפלישה ולסכל אותה, זאת בשונה מיכולתו של פקח אזורי המסייר בשטח וחשוף לאלימות כשהוא מגיע לשטח בו התבצעה פלישה" אמרה מנהלת חטיבת השמירה על הקרקע שירה תם  וסיפרה כי רק לאחרונה זכתה המדינה במאבק משפטי שארך 10 שנים, לפינוי אורוות סוסים שעיכבה 1,700 יח"ד כתוצאה מהשתלטות עבריינית על קרקע.

בפגישת העבודה הראשונה הציגו מנהלי המחוזות לשר פרויקטים גדולים שמקודמים בקצב מואץ באזורים שתחת אחריותם.

שר השיכון גולדקנופף סיכם ואמר: "התרשמתי מאוד מהעשייה של רמ"י. מי שנחשף להתחלות הבניה, מבין שיש מקום לאופטימיות רבה בנוגע לפתרונות דיור והוזלת המחירים".

מנכ"ל רמ"י עו"ד ינקי קוינט: "רמ"י הציגה בפני השר, המנכ"ל ובכירי המשרד את תחומי הליבה של פעילותה ואת הישיגיה בהגדלת היצע הקרקעות לדיור ולזוגות צעירים ובתחומים אחרים.  אין לי ספק כי בהובלת השר, נעבוד במשותף לקידום יעדים לטובת כל אזרחי מדינת ישראל"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *