זינוק של 1,753% בתקריות אנטישמיות ועלייה של 268% באנטישמיות אסלאמית

כמעט 73% מהסטודנטים היהודים בארצות הברית חוו או היו עדים לאנטישמיות מתחילת שנת הלימודים

הדו"ח השנתי שמוציאה מחלקת המחקר של התנועה למאבק באנטישמיות משמש את כל הארגונים היהודים בנושא, את הבית הלבן ומוסדות האיחוד האירופאי. מהדו"ח עולה כי כמעט 73% מהסטודנטים היהודים בארצות הברית חוו או היו עדים לאנטישמיות מתחילת שנת הלימודים. הנתון הזה עוזר להבין מהי האווירה ששוררת בקמפוסים של האוניברסיטאות המובילות באמריקה ובהן הרווארד, פנסילבניה, אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, קופר יוניון קולג' ואוניברסיטת קורנל.

"גל האנטישמיות הנוכחי, הגואה ברחבי העולם, קורא לכלים להתמודד עמו", אומרת פרופסור דינה פורת, מייסדת המרכז לחקר ההיסטוריה של יהדות אירופה בת זמננו באוניברסיטת תל אביב וחברה במועצה המייעצת של התנועה למאבק באנטישמיות ברשת. סשה רויטמן-דרטווה מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות ברשת, אומר: "מכללות אמריקאיות צריכות להיות פרואקטיביות בסיוע לסטודנטים יהודים להרגיש בטוחים ומקובלים בקמפוס. הדרך הטובה ביותר לפעול עם המבט קדימה, כוללת עבודה חינוכית חזקה ותכניות שמעלות מודעות לאנטישמיות".

בעקבות טבח שמחת תורה, זיהו בתנועה למאבק באנטישמיות עלייה של 1,753% בתקריות אנטישמיות מהשמאל הקיצוני ועלייה של 268% בתקריות אנטישמיות אסלאמיסטיות. כמעט כל התקריות קשורות לערבוב בין יהדות התפוצות ומדינת ישראל. "בעקבות המלחמה, עלו המקרים של אפליה, הטרדה ואלימות כלפי קהילות יהודיות ברחבי העולם והגיעו לנקודת דחיפוּת קריטית", מסביר רויטמן-דרטווה ומוסיף: "העולם חייב להתמודד עם האיום המתגבר הזה עם מודעות עמוקה להשלכותיו, מתוך הכרה שכל רגע שעובר ללא פעולה נחרצת מאפשר לשורשי האנטישמיות להטמיע את עצמם עמוק יותר בחברה. שעות ספורות לאחר שחמאס פתח במתקפה, יצאו עשרות אלפי מפגינים לרחובות ברחבי המזרח התיכון, צפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה, כדי לחגוג את המתקפה הגדולה ביותר על העם היהודי מאז השואה. ההסתה הזו רק התעצמה במהלך המערכה הצבאית.

"יהדות התפוצות עומדת בפני מציאות מטרידה, הניכרת בתקריות ברחבי צרפת, ארגנטינה, רוסיה וגרמניה, בהן תויגו בתי יהודים במגני דוד, מעשה שמעורר זיכרונות לאחד הפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית. בארצות הברית, מפגינים פרו-ישראליים סובלים מאיומים אלימים. העלייה הציבורית חסרת התקדים של צורות אנטישמיות מהשמאל הקיצוני והאיסלמיסטי מדגימה את טבעה הרב-גוני של השנאה האנטי-יהודית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *