חמאס מגיב לתקיפה העוצמתית בעזה: אזעקות בתל אביב ובגליל

לפני זמן קצר הופעלו אזעקות רבות ברחבי הארץ, מאשדוד שבדרום עד עמק יזרעאל שבצפון.

לפני זמן קצר הופעלו אזעקות רבות ברחבי הארץ, מאשדוד שבדרום עד עמק יזרעאל שבצפון. 2 פצועים שרצו לחדר המוגן נפגעו באיזור תל אביב. פגיעה ישירה בבית בראשון לציון, אין דיווח על נפגעים. מטחים כבדים על גוש דן, ת"א אשקלון ואשדוד. בפתח תקווה נרשמה פגיעה ישירה.

ידין, שהיה בבית שבו התרחשה הנפילה בראשון לציון, אמר ל-ynet כי "ישבתי עם החברה, ראינו סרט בסלון. לא שמענו את האזעקה. פתאום בהפתעה שמענו בום חזק וכל החשמל נפל. הסתכלנו וראינו שהכול אבק, ואז ראינו את הרסיס הענקי הזה על הרצפה. ישר רצנו למטה, צעקנו והתקשרו לכוחות ההצלה, לכולם".

ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר ל-ynet כי "הייתה נפילה משמעותית של רסיס בבית בראשון לציון. כוחות החילוץ וההצלה הגיעו לשטח. להבנתי, המשפחה שהתה במרחב המוגן, ואין נפגעים בנפש אלא רק ברכוש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: אזרחי ישראל האהובים – שימעו להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים -שימרו על עצמכם. אני גאה בעמידה האיתנה שלכם ובצה״ל שממשיך לתקוף בכל העוצמה גם בשעה זו. יחד ננצח!

התקיפה באה בתגובה לירי הבלתי פוסק של צה"ל לעבר בנייני ממשל בעזה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 67 הרוגים, ביניהם 17 ילדים ו-6 נשים. בנוסף נפצעו 388 אנשים, ביניהם 115 ילדים

בעקבות החלטת הקבינט להגדיל ולהרחיב את המבצע: צה״ל מכוון את התקיפות הערב והלילה לסמלי שלטון של החמאס, במטרה לפגוע ביכולת שלו למשול.

במקביל, עיתון אלחיאת אל-ג’דידה: דיון רציני מתקיים בשעות אלה בכדי להגיע לרגיעה בחצות, תוך מאמצים מצריים, אמריקאים ובינלאומיים שעשויים להצליח לרסן את התוקפנות.

גורם ביטחוני בכיר התייחס הלילה להיקף התקיפות ברצועת עזה, והדגיש כי בנק המטרות של צה״ל מלא והמודיעין ממשיך למלא אותו בשעות האחרונות. ״לא מיצינו את כל מה שיש לנו בארגז הכלים ואנחנו לא פוסלים אף סוג של פעולה. הכול על השולחן. הכול אפשרי או בתהליך הכנה. יכול להיות שנעשה דברים אחרים. החשבון של הצד השני השתנה. מאתמול בלילה (יום שלישי) הוא מגיב. נופלים לו בניינים והוא רודף אחרינו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *