יום גיבוש לעובדים – רעיונות עבור יום גיבוש לצוות קטן

אחד הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשות מעסיקים ומנהלים, בשביל לגבש את העובדים שלהם ליחידה אחת, שעובדת ביחד, כצוות, תומך אחד בשני, משלים אחד את השני, מייצר סביבת עבודה נעימה ובכך גם יכול להגדיל את התפוקה ומייצר הזדהות גדולה יותר עם בית העסק, הוא יום גיבוש.

יום גיבוש לעובדים הוא דבר שהרבה מאוד מעסיקים ומנהלים משתמשים בו במצבים שונים. אפשר להפיק יום כזה באופן חיובי, אם העובדים נהנים ביחד ומרגישים שותפים אחד של שני, אזי שבשביל לגבש אותם יותר כקבוצה, יוצרים עבורם יום כיף מיוחד מחוץ למקום העבודה. במקרים פחות חיוביים, נהוג לארגן יום גיבוש לעובדים אם מרגישים שהצוות לא מצליח להתחבר ואפילו יש בעיות פנימיות בין העובדים. יום כזה יכול לעזור לעובדים להכיר אחד את השני ולחבר ביניהם.

באופן טבעי, קיים הבדל בין יום גיבוש לצוות קטן לבין יום גיבוש לצוות גדול. ההבדל נובע מכמות העובדים שאמורים להשתתף בו, אך גם בכך שההחלטה איפה וכיצד לציין יום גיבוש, נובעת גם מהשאלה כמה עובדים אמורים ליטול בו חלק. אם למשל מחליטים שיום גיבוש יכלול סרט, הצגה או ארוחה במסעדה, אזי שיש הבדל אם משתתפים בו 40-50 אנשים או 4-5.

איך מארגנים יום גיבוש ורעיונות מתאימים

זה לא מורכב למצוא רעיונות לצורך יום גיבוש לצוות קטן , עם זאת, צריך לקחת מספר דברים בחשבון לפני שניגשים לבחון רעיונות ולברור מתוכם מה יכול להתאים.

ראשית, צריך לבחון כמה אנשים אמורים לצאת ליום גיבוש ואיך אפשר לייצר יום שכולם יוכלו להשתלב בו וליהנות ממנו.

שנית, צריך לבחון מה התקציב שעומד לרשות בית העסק ואילו עלויות נדרשות לארגון יום כזה. למשל, הסעות, כרטיסים לאתרים, מסעדה ועוד.

שלישית, יש לבחון מאיפה יוצאים וכמה זמן אמור להימשך היום (ובאיזה מועד מבקשים לערוך). מוטב לא לארגן יום גיבוש שיאלץ את העובדים לבלות שעות ארוכות על הכביש בשביל פעילות או אירוע שיימשכו זמן קצר באופן יחסי.

ארבע, צריך להחליט מה רוצים לשלב ביום הזה. פעילות אתגרית, פעילות ספורטיבית, פעילות תרבותית, ועוד.

הנה כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם לתכנן יום גיבוש לצוות קטן

סדנאות – אפשר להזמין מומחה בתחום מסוים לבית העסק או לקחת את העובדים אל מקום בו הוא עורך סדנאות בתחום ספציפי. למשל, בישול, יצירה, ודברים אחרים.

טיול – טיול באתר או אזור מסוים, תמיד יכול להיות מעניין וייחודי, בטח עבור עובדים שנהנים מזה.

הופעות והרצאות – ניתן לייצר יום גיבוש כיפי, הכולל הופעת מוזיקה, סטנד אפ, הרצאות מיוחדות ועוד.

משחקים – ניתן למצוא מגוון של משחקי חברה, משחקים שנערכים בשטח, למשל לייזר טאג, פיינטבול, שיכולים להוות פעילות מעניינת ובעיקר מגבשת בין כל העובדים בצוות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *