יוסי לקח משכנתא של 3850 לחודש ואחרי עליית הריבית זה הפך להיות 4450

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להעלות היום את הריבית בפעם השלישית ברציפות ל-1.25%, עליה של חצי אחוז. במהלך הזה מנסה הבנק לבלום את האינפלציה שהגיעה בחודש מאי ל-4.1%, מעבר לטווח היעד המקסימלי שקבע הבנק שהוא 3%. כתבתה של דנה ירקצי מתוך חדשות הערב 04.07.22

בנק ישראל הקפיץ את הריבית ל-1.25%, העלאה שלישית ברציפות תוך 11 שבועות. המטרה: לבלום את העלייה בשיעור האינפלציה. החשש: המשק יאט והאבטלה הנמוכה תשוב לעלות. המשמעות: ריבית הפריים תעלה ל-2.75%, וההחזר על ההלוואות הצמודות, בהן המשכנתא, יתייקר בהתאם, כמ מדווח גד ליאור בידיעות.

בחודש אפריל העלה כבר בנק ישראל את הריבית משיעור השפל בכל הזמנים של 0.1% לשיעור של 0.35%, ובכך פתח בעידן חדש של העלאות ריבית. בחודש מאי הקפיץ הנגיד את הריבית הבסיסית במשק ב-0.4% נוספים לשיעור של 0.75% וריבית הפריים עברה את שני האחוזים – 2.25% וכבר הקשתה על חלק, אף כי לא גדול בינתיים, של נוטלי המשכנתאות בהחזרים החודשיים.

נגיד בנק ישראל, הפרופ’ אמיר ירון, הודיע לאחרונה כי לאור מצב האינפלציה בישראל ומה שקורה בעולם, הריבית תעלה כעת בהדרגה וברציפות. אולם, בינתיים – השתנה המצב, כאשר אווירת חשש ממיתון פוקדת את העולם וגם את ישראל. לכן יכול מאוד להיות שבנק ישראל יאט כעת את מסלול העלאות הריבית, כדי מחד להיאבק באינפלציה אך מאידך לא לגרום למשק להתדרדר במהירות מהאטה למיתון.

בהחלטתו היום אימת בנק ישראל את התחזיות המוקדמות שהוועדה המוניטארית של בנק ישראל תעלה בפעם השלישית ברציפות את הריבית בישראל. בעקבות העלאת הריבית הבסיסית תעלה ביום חמישי הקרוב, לאחר היערכות הבנקים לשינוי, ריבית הפריים משיעור של 2.25% לשנה לשיעור של 2.75%, כאמור.

בניגוד לתחזיות בנק ישראל מחודש ינואר השנה, שהאינפלציה תסתכם ב-2022 ב-1.6%, האינפלציה בישראל דהרה במהירות הרבה מעבר לתחזית הזאת, עד כדי 4.1% בחודש האחרון בחישוב שנתי, והתחזית הפכה בחודשים האחרונים ללא רלוונטית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *