יוקר המחייה: שוק שנאמד בכ־10 מיליארד שקל בשנה, עומד לפני הוזלה

בוועדת השרים למאבק ביוקר המחייה הציגו נציגי משרד האנרגיה, תיקון חקיקה שיפשט עוד יותר את ייבוא מכשירי החשמל לישראל

משרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי הוא נערך להשלים את הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל באופן שיביא להקלות נוספות בייבוא מוצרים חשמליים לישראל, מה שאמור לתרום להורדת יוקר המחיה בשוק שמוערך בכ־10 מיליארד שקלים בשנה.

נציגי המשרד הציגו בוועדת השרים למאבק ביוקר המחיה אותה כינס ראש הממשלה ביום חמישי האחרון, תיקון חקיקה במסגרתו יתאפשר מסלול ייבוא נוסף בו ניתן יהיה לייבא מוצרי חשמל לישראל גם על בסיס הוכחת שיווק המוצרים באירופה. עד היום נדרשה הוכחה כי מוצרי החשמל המיובאים עומדים ברגולציה האירופית, עתה כל שיידרש הוא להוכיח שהמוצר נמכר באירופה.

המהלך אמור להקל באופן משמעותי על יבואני מוצרי החשמל, בדגש על יבואנים ביבוא מקביל והוא יפחית עוד יותר את הרגולציה בייבוא מוצרי חשמל, יורדי את עלויות הייבוא ויגדיל את התחרות בשוק. במשרד האנרגיה מדגישים שמדובר במסלול ייבוא נוסף על זה שקיים כיום.

"מדובר בצעד נוסף שממשיך את אימוץ הרגולציה האירופית על ייבוא מוצרי חשמל. צעד שהושלם בשנת 2023 בהובלת משרד האנרגיה. כיום, מסלול הייבוא של מוצרי חשמל מבוסס על הרגולציה האירופית וכל אישורי הייבוא מתקבלים באופן אוטומטי באמצעות מערכת מחשוב ייעודית שפותחה עבור הרפורמה. מערכת זו פועלת בשילוב עם מודל ניהול סיכונים מתקדם, המאפשר פיקוח ואכיפה יעילים בשווקים", נכתב בהודעת המשרד.

שר האנרגיה, אלי כהן, אמר: "השלמת הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל היא צעד נוסף בהפחתת יוקר המחיה עבור הציבור הישראלי. ייבוא קל וזול יותר של מוצרי חשמל יביא לתחרות מוגברת בשוק ויאפשר לצרכנים ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים אטרקטיביים. אנו נמשיך לפעול להורדת יוקר המחיה והפחתת רגולציה, בד בבד עם קידום התייעלות ושמירה על יציבות ואמינות מערכת החשמל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *