יש לכם טיסן או רחפן, הזדרזו לרשום אותו ותחסכו את אגרת הרישום

הסדרת תחום הרחפנים וכלי הטיס הבלתי מאוישים עוברת לשלב המעשי עם אישורן של תקנות בוועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה אישרה אתמול (רביעי) סדרה של תקנות שיעשו סדר בהפעלת רחפנים, טיסנים וכלי טיס בלתי מאוישים אחרים. התקנות החדשות נוצרו בעקבות בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס שעוסקות בהפעלת מערכת כטב"ם קטן ובתקנות העוסקות בהפעלת טיסן.

התקנות מסדירות את השימוש וההפעלה של כטב"מים קטנים וטיסנים, תוך רישום, סימון ופיקוח, והן נועדו בין היתר לתרום לבטיחות התעופה האזרחית ולפעילות הכללית הסדירה של המשק בעת חירום וכן לתרום לביטחון המדינה.

חה"כ אליהו ברוכי (שס) שמילא את מקומו של יו"ר הוועדה חה"כ דוד ביטן (הליכוד) והוביל את אישור התקנות בסדרה של ישיבות ממושכות בוועדה, בירך על אישורן התקנות ואמר: "אין ספק שמדינת ישראל עומדת בימים אלו בצומת דרכים משמעותי. מצד אחד אנו בעיצומה של מלחמה ואתגרים ביטחוניים, ומצד שני מדינת ישראל בשיאה של התפתחות כלכלית וטכנולוגית, ועולם הרחפנים, שנמצא בראשיתו, הוא בדיוק הגשר והשילוב לשני האתגרים הללו".

ברוכי אף ציין שבתקופה האחרונה נפגש עם עשרות גופים ומפעילים אוויריים: גורמי ביטחון, סטודנטים ותלמידי תיכון שפיתחו בעצמם רחפנים מיוחדים, גופי הצלה וחירום שונים ואזרחים שמפעילים רחפנים לפנאי ולמסחר, ואמר: "העולם הזה מדהים והתפתחות כלכלת ישראל תלויה בו רבות. אין לי ספק כי התקנות שאישרנו יחד עם רת"א הן מקצועיות יותר, גמישות יותר, בטיחותיות יותר וכמובן זולות יותר לאזרחים". ברוכי ביקש להודות גם לחה"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) וסיכם: "אנחנו הכשרנו את הקרקע, ומעכשיו השמים הם הגבול".

טופורובסקי, אמר: "העתיד נמצא באוויר, ומכיוון שכך, ישראל חייבת להיות מובילה בתחומים הללו". הוא אף קרא לציבור לנצל את העולם החדש עם הפוטנציאל האדיר, וציין כי הוועדה אישרה את התקנות מתוך תפיסה מאפשרת ומתוך אמונה כי גם בכל הנוגע לכטב"מים העולם הולך להשתנות. אגב, בין ההחלטות שהתקבלו, נקבעו גם מחירי אגרות רישוי למפעילי כלי טיס בלתי מאוישים:

מי שירצה להוציא רישיון מטיסן ולבצע מבחן ידע ישלם 30 שקלים. בקשה לרישיון הפעלת טיסנים תעלה 200 שקלים. רישום כטב"ם יעלה 30 שקלים. אגרת רישיון מטיס כטב"ם תעלה 730 שקלים. אגרת מבחן ראשוני תעמוד על 400 שקלים. ערעור על המבחן יעלה 240 שקלים. הפעלה מיוחדת 200 שקלים. אגרה ששולמה על ערר שאושר, תוחזר למערער.

אם יש לכם טיסן ואתם רוצים לרשום אותו, כדאי שתעשו זאת בהקדם משום שמי שיבצע את הרישום תוך חודש מיום פרסום התקנות – לא יצטרך לשלם אגרה בעבור רישום הכלי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *