"יש לתת לפקחים את הסמכות להחרים קורקינטים שאינם חוקיים"

מכת הקורקינטים והאופניים החשמליים הולכת ומתרחבת. בעוד מספר חודשים אסור יהיה להחזיק כלים כאלה ללא לוחית רישוי

ועדת הכלכלה התכנסה היום (רביעי) לדון בחובה להתקין לוחית זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים, שתיכנס לתוקף בראשון לאוגוסט הקרוב. רישום הכלים במאגר רשות הרישוי החל כבר בחורף (פברואר) והחובה להתקין את הלוחיות תיכנס לתוקף בקיץ (באוגוסט) הקרוב.

יו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) הזכיר שבדיון הקודם ביקשה הוועדה לגבש נהלי יישום ולדווח לה עליהם, אך לא התקבל דיווח. בנוסף ביקשה הוועדה להתייחס לאפשרות להנפיק לוחיות רישוי בחנויות, לבחון את היישום לגבי עובדים זרים וחברות שמפעילות כלים שיתופיים. עוד ביקש היו"ר ביטן דיווח על התקדמות באישור התקנות לקביעת הקנסות שיוטלו על מפרי התקנות, ותקנות שיאפשרו גם לפקחים העירוניים לבצע אכיפה.

נציג משרד התחבורה, שלמה חזן, אמר כי בתחילת ינואר החלה לפעול מערכת הרישום בשירות עצמי, ומי שביצע רישום יכול לגשת למטביע ולהתקין את הלוחית על הכלי. נציגת הלשכה המשפטית של המשרד, עו"ד חוה ראובני, הוסיפה כי מה־1 באוגוסט מי שלא ירשום את הכלי ויתקין לוחית, יעבור עבירה. היא הוסיפה כי טיוטת התקנות בעניין הקנסות פורסמה לציבור, והעריכה כי תגיע לאישור הוועדה בחודש הבא.

ביטן ביקש שלפקחים תהייה סמכות להחרים כלים ללא לוחית זיהוי, ולא רק לתת קנסות. ראובני אמרה כי לאחר שיקבעו התקנות, לפקחים תהייה סמכות גם לתפוס כלים. מנהל אגף הפיקוח של עיריית תל אביב אמר שמדובר באכיפה מורכבת. לדבריו, הפקח בשטח צריך לזהות את הרוכב, לדעת אם עשה או לא עשה תיאוריה ואם יש לו רישיון על הכלי. לדבריו, כדי לייעל את האכיפה צריך הפקח לקבל גישה למאגרים הממשלתיים המתאימים.

נציגת איגוד לשכות המסחר, אמרה שצריך לאפשר לוחית שונה לקורקינטים שיתופיים, כדי למנוע מצב בו אנשים יגנבו לוחיות מקורקינטים שיתופיים וכך יגרמו להטלת הקנסות על החברות השיתופיות. נציג משרד התחבורה חזן התייחס לבקשה ללוחית זיהוי שונה ולבקשה לוודא שמי ששוכר כלי יש לו רישיון, ואמר שהדבר דורש פיתוח מערכת ממוחשבת ולמשרדו אין תקציב לכך.

חה"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) היה הילד מסיפור בגדי המלך החדשים. הוא אמר שהתקנות יעלו הרבה כסף אבל המשטרה לא תצליח לאכוף אותן. "למשטרה יש רק 60 ניידות לאכיפה בין־עירונית, אז אם זה עבודה בעיניים – תגידו. על הנייר זה נראה טוב, אבל בפועל יהיה ג'ונגל. זה בלוף שיעלה הרבה כסף ולא תהיה אכיפה כמו שצריך", אמר.

ביטן סיכם את הדיון וקרא להקל על הציבור בביצוע הטבעת לוחית הזיהוי, ולאפשר לבצע זאת גם בחנויות שמוכרות את הכלים. הוא ביקש לבצע אכיפה גם נגד חנויות שמשפרות את ביצועי הכלים החשמליים, ואמר שהוועדה תמשיך את המעקב ותתכנס שוב כאשר יוגשו לה התקנות לקביעת גובה הקנסות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *