כיצד תצליחו להכין בבית את הצ'יפס הטעים ביותר?

לרגל יום הצ'יפס הבינלאומי: שף רשת ההמבורגרים BBB מעניק טיפים מוצלחים להכנת הצ'יפס הביתי הטעים ביותר

לרגל יום הצ'יפס הבינלאומי, אשר מצוין מידי שנה ברחבי העולם ב -13 ביולי, מזמינה רשת BBB את הציבור ליהנות מצ'יפס משובח בשילוב מנצח עם המבורגר טרי וטעים.

הצ'יפס המוגש ברשת BBB מגיע מבלגיה, מולדת הצ'יפס וסוד הפריכות שלו טמון בשיטת הציפוי הכפול, שהופך כל ביס לקראנצ'י במיוחד.

לדברי השף דוד אלחדף, רשת BBB: "צ'יפס או טוגן בעברית, מוגש בדרך כלל כתוספת למאכלים עממים. בעולם קיימים כ- 4,000 זנים שונים של תפוחי אדמה, וביניהם חומים, צהובים, כחולים ועוד, ולכן טעם הצ'יפס תלוי גם בסוג תפוח האדמה".

אלחדף מציין עוד, כי "הצ'יפס נחשב לאחד המאכלים הכי פופולריים ברחבי העולם ובהולנד הוא אף נחשב לחטיף הלאומי. מקובל וניתן למצוא אותו בדוכנים רבים ברחובות העיר, מתובל במלח ונטבל בקטשופ, רוטב ברביקיו, רוטב אלף האיים או מיונז. בארה"ב למשל הצ'יפס מקובל כתוספת להמבורגר- ולפעמים אף בתוכו, שילוב זה אף מאוד אהוב ומקובל גם בישראל. דוגמה נוספת היא אנגליה בה מגישים טוגנים כתוספת לדג מטוגן בארוחת פיש אנד צ'יפס".

אסאדו צימצורי של רשת BBB (צילום: יח"צ)

לקראת יום הצ'יפס הבינלאומי מעניק השף אלחדף מספר טיפים להכנת צ'יפס איכותי, נכון וטעים בבית: צ'יפס פריך, רך מבפנים ומתמוסס בפה, ושזוף מבחוץ.

1. בחרו להכנת הצ'יפס תפוחי אדמה טריים, קשים ובעלי קליפה חלקה – ללא קמטים.

2. בחרו אך ורק תפוחי אדמה גדולים, שיקלו על הקילוף והחיתוך.

3. מומלץ להכין צ'יפס מתפוחי אדמה אדומים, מסוג דזירה, הם מכילים כמות גבוהה של עמילן, הם שומרים על המרקם והם גם מחזיקים מעמד זמן רב יותר.

4. להכנת הציפס המושלם מומלץ לחתוך ולבשל במים את תפוחי האדמה עד רכות ולקרר היטב טרם הטיגון.

5. ניתן להכין צ'יפס "דל קלוריות" בסיר בישול – ללא טיגון.

בתיאבון ☺

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *