כך תדאגו שהרכב יצרוך פחות דלק ופחות כסף

ממהירות הנסיעה ולחץ האוויר בצמיגים ועד למשקל עודף וביטוח מקיף לרכב – עשרה טיפים שחשוב לכל בעל רכב לשנן וליישם

דניס לר

גם בימים של שגרה אנחנו רוצים לחסוך כסף ככל הניתן, על אחת כמה וכמה בימי מלחמה. כשרבים הוצאו לחל"ת ועסקים מושבתים – כל שקל הוא חשוב. עוד טרם המלחמה, יוקר המחייה היה בטיפוס מתמיד ובין היתר, עלויות הדלק הכבידו על ההוצאה המשפחתית. עבור רבים, הרכב מהווה אמצעי התחבורה העיקרי כך שכל עלייה קטנה במחיר הדלק, עשוי להשפיע על מאזן ההוצאות של משק הבית. אימוץ הרגלי נהיגה חסכוניים יוכלו להפחית משמעותית את צריכת הדלק השנתית.

לפניכם רשימת טיפים המורכבת מפעולות פשוטות יחסית, שלכולן יחד יש השפעה ישירה על מד הדלק של כולנו.

1. סעו לאט!

אחת הדרכים הפשוטות יותר לשיפור היעילות האנרגטית של הרכב היא להפחית את מהירות הנסיעה. כן, ככה פשוט.

מהירות מופרזת שמצריכה פעולות רבות של דוושות הגז והבלמים, לא רק מבזבזת דלק אלא גם מגבירה את הבלאי של הרכב.

לכן, תשאפו לנהוג במגבלות המהירות שנקבעו, סעו במהירות אחת קבועה ללא האצה והאטה מיותרות, וסעו בנתיב הימני ככל הניתן.

2. הורידו משקל עודף

לא, זו לא עצה בריאותית. משקל מיותר בתא המטען יכול להשפיע לרעה על צריכת הדלק ואפילו קילוגרמים ספורים פחות, צפויים לעשות את ההבדל.

חשוב להקפיד על רכב "קל" ככל האפשר – הוציאו את כל הפריטים שאינכם זקוקים להם באופן קבוע כמו: עגלת התינוק, ציוד קמפינג, צידנית שנשכחה וכו'.

3. נטרו לחץ אוויר בצמיגים

לחץ אוויר תקין בצמיגים חיוני הן לבטיחות והן ליעילות צריכת הדלק. צמיגים לא מנופחים מובילים לחיכוך מוגבר שלהם עם הכביש, המתורגם לצריכת דלק גבוהה יותר.

בדקו את לחץ האוויר בצמיגים באופן קבוע, וודאו כי הוא תואם את המלצות היצרן.

4. כבו את המנוע בעת עצירה

השארת הרכב מונע בניוטרל בזמן חנייה הוא הרגל שגורם לבזבוז דלק. במידת האפשר, כבו את המנוע כשאתם ממתינים בצד הדרך או בעודכם ממתינים לילדיכם שייצא מבית הספר.

5. הקפידו על תחזוקה נאותה

תחזוקה שוטפת של הרכב – מילוי והחלפת שמן, ניקיון, כיוון ברקסים – שומרת על הרכב ומסייעת לו להישאר יעיל לאורך זמן, ועוזרת למנוע את הצורך בתיקונים יקרים בטווח הרחוק יותר.

רכב המתוחזק היטב יצרוך פחות דלק מכזה שאינו מטופל כהלכה.

6. התמקדו בנסיעות חיוניות

בימים אלה, אנחנו בכל מקרה שוקלים בכובד ראש מתי לצאת מהבית ומתי אפשר לוותר. כשזה מגיע לחיסכון בדלק, נסו להיות כנים ולהחליט אילו נסיעות הן הכרחיות ולא ניתן לוותר עליהן, ואילו יכולות להידחות, או להיות מוחלפות בהליכה ברגל או נסיעה באופניים.

דרך נוספת היא לקבוע כמה משימות לנסיעה אחת, בסדר גיאוגרפי הגיוני, כדי לאחד נסיעות.

7. לחסוך – מעבר לדלק

החיסכון הטכני בדלק ובתחזוקה הוא חשוב ונכון גם לימי שגרה. אך בעוד שיעילות השימוש בדלק היא גורם משמעותי בהפחתת ההוצאות על הרכב, ישנן דרכים נוספות לחסוך כסף בתחום זה.

8. השוו ביטוחים – גם באמצע השנה

רכישת ביטוח היא אחת מההוצאות העיקריות על הרכב שבבעלותנו ועלות הפוליסה יכולה להשתנות באופן ניכר מחברה אחת לאחרת. לכן, קחו את הזמן לחפש ולהשוות הצעות מחיר כדי למצוא את העסקה הטובה ביותר. הדבר נכון במיוחד כשמדובר בביטוח מקיף לרכב – אז ההבדלים במחיר משמעותיים עוד יותר.

מעבר לכך, חברות רבות יוצאות בימים רגישים אלו במבצעים נקודתיים, כדי להקל ולו במעט על המבוטחים. כך לדוגמה, "ביטוח 9" מציעה דחיית תשלום בחודשיים שמטרתה להקל על הלקוחות שרוכשים ביטוח מקיף לרכב .

9. בצעו טיפולים בזמן

כל בעל רכב יודע שחשוב לקחת את הרכב לטיפולים תקופתיים במוסך מורשה. כשזה מגיע לחיסכון בכסף, למרות האינסטינקט שאומר שיתכן וכדאי לדלג על טיפול אחד כדי לרשום הוצאה אחת פחות, ההיפך הוא הנכון. דווקא טיפול עקבי ברכב כמו גם איתור תקלות לפני שהן הופכות לאקוטיות, יכול למנוע צורך בתיקונים יקרים בשלב מאוחר יותר.

10. שימוש בחלקי חילוף באיכות טובה

לפעמים טיפול מסוים, תקלה נקודתית או פגיעה פיזית – מצריכים החלפת חלק ברכב. גם כאן, על אף שהמחשבה הראשונה היא לחסוך בעלויות על-ידי הזמנת חלקי חילוף זולים – מומלץ דווקא להזמין כאלו מקוריים דרך המוסך שלכם. שימוש בחלקי חילוף איכותיים יאריך את חיי הרכב ויחסוך לכם כסף בטווח הארוך.

לסיכום, הצורך לחסוך בעלויות מובן וברור, בפרט בעיתות חירום ואי ודאות. בעזרת הטיפים הפשוטים שצוינו לעיל רבים מהם נוגעים לתחזוקה בסיסית של הרכב – תוכלו לצמצם משמעותית בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים מדי שנה. אימוץ הרגלי נהיגה מתאימים וקבלת החלטות חכמות הנוגעות לתחזוקת רכב, יבטיחו כי תוכלו לעשות זאת ועל הדרך, גם ליהנות משקט נפשי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *