כמה משלם בנק ישראל כדי שאתם תוכלו לשלם במכולת בשטרות של עשרים?

בנק ישראל הציג היום את תקציבו השנתי לשנת 2024. התקציב יעמוד על קצת פחות מ־1.25 מיליארד שקל

בנק ישראל מפרסם היום (שלישי) את עיקרי תכנית העבודה והתקציב לשנת הכספים הנוכחית (2024). ועדת הכספים של הכנסת שאמורה לאשר את התקציב בהתאם לחוק בנק ישראל, כבר דנה בו פעם אחת. היום התקיים דיון המשך בו הציג נגיד הבנק, פרופ' אמיר ירון, את ההתפתחויות השונות על רקע מלחמת חרבות ברזל. ומנכ"לית הבנק, שולמית גרי, הציגה את עיקרי התקציב הבנק ומשימותיו השונות.

התקציב הכולל של בנק ישראל לשנת הכספים 2024 עומד על כ־1.25 מיליארד שקל. זהו גידול של 12.7 אחוזים ביחס לשנה הקודמת. הרבה מעבר לגובה האינפלציה. בבנק מסבירים כי עיקר הגידול נובע מהגידול בתקציב בנושאים קשיחים כגון הדפסת הכסף, ניהול כספי קרן אזרחי ישראל לרווחי הגז ותקציב השכר והגמלה בעקבות הסכמי השכר הקיימים, לרבות הסכם השכר שנחתם במשק השנה.

אז כמה עולה להדפיס כסף? התקציב להדפסת כסף יעמוד על 108 מיליון שקל. גידול של 27.4 מיליון ביחס לשנה הקודמת. בבנק ישראל אומרים שזה קורה בגלל הביקוש למזומנים במשק. קצת מוזר לנוכח חוק המזומן וסגירת הקופות בסניפי הבנקים. בבנק אומרים עוד כי תקציב ההרשאה להתחייב לשנים הבאות מסתכם ב-781.5 מיליון שקל, כש־37% ממנו מיועדים להתחייבויות עתידיות בגין הדפסת כסף. עסק יקר זה הכסף הזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *