כמעט כמו בצפון קוריאה: כך מדכא ראש ממשלת קנדה את ההפגנות נגדו

טרודו הבהיר כי היישום מוגבל וכי אין פגיעה בזכויות יסוד כדוגמת חופש הביטוי וחופש ההתאספות. הממשלה עדיין לא מתכוונת להפעיל את הצבא כדי לסיים את המחאה.

לראשונה אי פעם: ראש ממשלת קנדה טרודו הודיע על הפעלת חוקי החירום, כדי לדכא את מחאת נהגי המשאיות. בנקים יכולים להקפיא חשבונות פרטיים ללא צו בית משפט.

כמו כן כספים שיאספו לשיירת החירות יחשבו כ"מימון טרור". הממשלה יכולה לאסור נסיעה לאזורים ספציפיים ולהורות על פינוי אנשים ורכוש פרטי מאזורים מסוימים, וכן להורות לאנשים וחברות לספק שירותים חיוניים. ב 1970 אביו פייר טרודו הפעיל את החוק הקודם שנקרא חוק אמצעי המלחמה.

רה"מ ג'סטין טרודו מקיים התייעצויות עם ראשי הממשלה של הפרובינציות לגבי האפשרות שהממשלה הפדרלית תפעיל את חוק מצבי החירום כדי ליישם "סמכויות יוצאות דופן" שיאפשרו להתמודד עם מחאת המשאיות באוטווה ובאזורים נוספים במדינה. עדיין לא ברור אם החוק אכן יופעל ומה יהיה היקף הסמכויות, אולם נמסר כי הממשלה עדיין לא מתכוונת להפעיל את הצבא כדי לסיים את המחאה.

מוקדם יותר, המשטרה הפדרלית של קנדה עצרה 11 חשודים שמשתתפים במחאת המשאיות שחוסמת את מעבר הגבול קוטס שמחבר את אלברטה עם מונטנה אחרי שהתקבל מידע כי הם נערכים להשתמש בכוח במקרה של ניסיון פינוי. ברשותם התגלו כלי נשק, כולל 11 רובים, אקדחים, מצ'טה ותחמושת רבה בנוסף לשכפ"צים.

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, הביע תמיכה במפגינים ואמר כי ראש ממשלת קנדה טרודו "הרס את קנדה בהנחיות הקורונה הלא שפויות שלו". עוד אמר כי טרודו הוא "משוגע של השמאל הקיצוני ביותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *