למרות התאוששות המשק הישראלי, בבנק ישראל מחליטים לא להחליט

החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש יוני הבא עלינו לטובה, מותירה את הריבית במשק על כנה ללא שינוי והיא תישאר ברמה של 4.5% עד להודעה חדשה

בנק ישראל מודיע היום (שני) כי הוועדה המוניטרית של הבנק החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4.5%.

בבנק מסבירים כי על־אף שמצד אחד הפעילות הכלכלית ושוק העבודה מוסיפים להתאושש באופן הדרגתי. אך מהצד השני, מידת אי־הוודאות הגיאופוליטית המתמשכת מתבטאת ברמה גבוהה של פרמיית הסיכון של המשק. וזו כבר סיבה להישאר על הגדר ולעקוב אחרי ההתפתחויות.

עוד אומרים שם כי בסביבת האינפלציה חלה עלייה מסויימת והאינפלציה ב־12 החודשים האחרונים עומדת על 2.8%. הציפיות לאינפלציה מהמקורות השונים לשנה הקרובה עלו ונמצאות בסביבת הגבול העליון. גם לשער השקל יש משקל. בבנק אומרים כי מאז החלטת הריבית הקודמת התחזק השקל מול הדולר והאירו בכ־1.1%, ובמונחי השער הנומינלי האפקטיבי בכ־1.2%.

ויש עוד בשורות טובות ברמת המאקרו: הצמיחה עלתה ברבעון הראשון של השנה ב־3.35% ביחס לרבעון הקודם והיא משקפת גידול בצריכה הפרטית ובהשקעה בנכסים קבועים. עם זאת, מציינים בבנק ישראל כי על־אף ההתרחבות, התוצר עדיין נמוך ב־2.8% ביחס לרמתו טרם המלחמה.

עליית מחירי הדירות נמשכת וענף הבנייה מתקשה להתמודד עם המחסור בידיים עובדות. סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן עלה ב־0.6% והקצב השנתי של עליית מחירי הדירות עומד נכון לעכשיו על 2.7%. שקלול כל הנתונים הללו הביא את הוועדה המוניטארית בבנק ישראל למסקנה שנכון לעכשיו יש להותיר את הריבית על כנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *