לסגור את וויליאמסבורג מאת: דב הלברטל

קשה להאמין את גודל כפיות הטובה של חסידי וויליאמסבורג. הם גרים באמריקה, ונהנים שם מכל טוב. אפילו ממשלה ציונית אין שם, אלא מלכות של חסד, שלא הייתה כמושלה בכל ימות עולם

קשה להאמין את גודל כפיות הטובה של חסידי וויליאמסבורג. הם גרים באמריקה, ונהנים שם מכל טוב. אפילו ממשלה ציונית אין שם, אלא מלכות של חסד, שלא הייתה כמושלה בכל ימות עולם.

חסידות סאטמר היא חסידות עשירה, שבעה, קיצונית וכפוית טובה. בעת צרה למדינת ניו יורק, לתושביה, וגם לחסידות עצמה, הם מגלים חוסר משמעת וחוסר איכפתיות הגובל בסיכון נפשות. כמה חילול השם יש בכך. הגוים קוראים על הלוויות המוניות של חסידי וויליאמסבורג.

הם קוראים על כך שלמרות האיסור להתפלל בבתי כנסת, הם מתעלמים מכך. מילא שהם מסכנים את החיים שלהם, ולא איכפת להם. אבל הם מסכנים גם את סביבתם הקרובה והרחוקה. במידה כזו של התנהגות פושעת, בניגוד לחוק, ולמוסר היהודי, חילול השם הוא לאין שיעור. לא צריך להיות גוי, כדי להיות אנטישמי שרואים אותם.

כנראה שהתנהגות כזו, שחוזרת ונשנית, תוך כדי התעלמות מוחלטת מרשויות המדינה והחוק, מעידה על כך שקיצוניות ופאנטיות לא נגמרים בהתנגדות שלהם לציונות ולמדינת ישראל. קיצוניות תמיד מתבטאת גם בהתנהגות כפויית טובה גם נגד מטיביהם הגדולים.

המגזר החרדי, צריך להזדעזע מהתנהגותם הנלוזה של חסידי וויליאמסבורג. בהתחלה, כשראש העיר דיבר בחריפות נגד ההלווייה ההמונית שהם קיימו, ללא שום כללי זהירות ונגד כל שכל וחוק, הם טענו לאניטישמיות. במקום שהיהדות החרדית תתקומם על אנטישמיות, צריך להתקומם נגד חסידי וויליאסבורג.

אמריקה צריכה לדעת, שהיהדות החרדית מתנערת מהם. ויפה שעה אחת קודם. הם צריכים להיענש בכל חומר הדין. הם מסכנים חיים. הם מגבירים שנאה. בעיקר, הם כפויי טובה שאין כדוגמתם. זו דרכה של קיצוניות. זו דרכה של פאנטיות שאינה יודעת גבולות.

צריך פשוט להטיל סגר על תושבי ווילאמסבורג. להראות אחת ולתמיד שהפאנטיות והשנאה שלהם אינה משתלמת. לא מספיק לסגור את בית הכנסת. צריך לשים אותם בגטו יהודי, שהם ידאגו לכל צרכיהם. שהם יבנו בתי חולים. שהם יכשירו רופאים משלהם. שהם ימציאו מכונות הנשמה. שהם ימציאו את המכונית. שהם יהיו מדינה אוטונומית בפני עצמה. זה מה שמגיע לכפויי טובה ברמתם.

לא קל לכתוב את הדברים האלה. אבל מאז התנהגותם המסכנת חיים והכפויית טובה מאין כמוה, של אותם חסידים רבים, לא שמעתי מחאה חרדית על התופעה האיומה הזו, על החילול השם ועל האנטישמיות המוצדקת. גם יהודי יהיה אנטישמי לנוכח תופעות כאלה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טיפש

    האיך אתה לא מתבייש להשמיץ עדה לפני שאתה בוחן את המציאות.

    מה הקשר פה וויליאמסבורג? האם בורו פארק או מונסי שונים?

    למה לערבב את השנאה שלך לחסידי סאטמר עם טרגדיה כזה?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב