מאות שוטרים וחיילים מאבטחים את הריסת ביתו של המחבל שלא רצח

אחרי שנדחו כל העתירות שהוגשו נגד ההחלטה להרוס את ביתו של המחבל שפצע שני שוטרים ביריות, הגיעה המשטרה להרוס את ביתו בבית חנינא

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב וחיילים נכנסו הבוקר (שלישי) לשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים במטרה להרוס את ביתו של המחבל חאלד אל מוחתסב, שביצע פיגוע ירי בכניסה לתחנת שלם במחוז ירושלים, בשעות הערב של יום חמישי כ"ז תשרי, ימים ספורים אחרי טבח שמחת תורה.

באותו פיגוע נפצעו שני שוטרים באורח קל ואנוש ואילו המחבל נוטרל תוך זמן קצר לאחר מרדף רגלי קצר אחריו. בין הפצועים בפיגוע, רס"מ אופיר חג'בי שוטר תחנת שלם, שנפצע באורח אנוש מירי המחבל והודות לטיפול ראשוני מהיר בזירה על ידי צוותי רפואה משטרתיים ניצלו חייו, ובימים אלה מחלים מפציעתו ועודנו נמצא בהליך שיקום בבית הרפואה.

כחלק מפעולות ההרתעה המבוצעות נגד מחבלים, נחתם צו של אלוף פקע"ר להריסת בית המחבל בבית חנינא. עתירות שהוגשו לבג"ץ נגד הצו, נדחו. בית המשפט קבע כי יש להרוס את בית המחבל על אף שבפיגוע לא נהרג אדם, וכצורך הרתעתי בעת מלחמה ועל רקע המצב הביטחוני.

הבוקר, כאמור, החלה הריסת בית המחבל. מפקד מחוז ירושלים אמר הבוקר על ההריסה כי זו "פעילות ערכית חשובה במיוחד, בטח כשיש לנו שוטר שנלחם על חייו פרק זמן ארוך מאוד, ליווינו אותו וברוך השם, הוא עומד על הרגליים וחזר לחיק משפחתו. מחבל שפגע וניסה לרצוח, ביתו נדון להיהרס".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *