מדאיג: חוסנו במנה שניה ואובחנו חיוביים לקורונה במצב קשה וקריטי

מומחה למחלות זיהומיות בהדסה ניסה להסביר את הסיבה: "אנחנו יודעים שלפחות 5% ממי שמתחסנים בשתי מנות עלולים להידבק, זאת לפי נתוני היעילות של החיסון"

קיבלתם את מנת החיסון השנייה? מומלץ להמשיך ולהיזהר: 69 אנשים מקרב מקבלי מנת החיסון השנייה אובחנו בקורונה, כך מפרסמים במשרד הבריאות.

מהנתונים עולה גם כי ישנם 12,358 בני אדם נוספים שאובחנו אחרי מנת החיסון הראשונה, כ-11 אלף מהם בשבועיים הראשונים לאחר קבלת החיסון. כידוע, שבוע לאחר קבלת המנה השנייה, האדם שקיבל אותה נחשב למחוסן ולפי נתוני פייזר מידת ההגנה היא של 95%.

בערוץ 13 פורסם כי שלושה מהמתחסנים במנה השנייה מאושפזים במצב קשה לאחר שאובחנו בנגיף. אחד מהם במצב קריטי. כולם אובחנו בין יומיים לשלושה מקבלת המנה השנייה.

פרופ' רן ניר פז מומחה למחלות זיהומיות בהדסה ניסה להסביר את הסיבה: "אנחנו יודעים שלפחות 5% ממי שמתחסנים בשתי מנות עלולים להידבק, זאת לפי נתוני היעילות של החיסון", לדבריו, "הנתון נכון לתנאים שבהם פיתחו את החיסונים.

בתנאי שטח, בשיעורי תחלואה גבוהים יותר כפי שקורה בישראל כרגע ייתכן שהיעילות נמוכה יותר. ההנחה שהחיסוניות המקסימלית היא שבוע אחרי המנה השנייה או ביום 52 מתחילת החיסונים. בהחלט יכול להיות שאלו אנשים שנדבקו לפני שקיבלו את המנה השנייה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *