מדד אמון הצרכנים ירד בשנה הקודמת וחזר לרמה בה היה בשנת שיא הקורונה

ההפגנות והפרות הסדר יחד עם איומי הסרבנות והשלכות הטבח בשמחת תורה השפיעו על אמון הצרכנים שירד למינוס 21%

מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמסר כי מדד אמון הצרכנים בשנה הקודמת (2023) ירד למינוס 21% בדומה לערכו ב־2020, וזאת לאחר שיפור מה בשנת 2021, בה עמד ערך המדד על מינוס 9% בלבד. נזכיר שנתונים אלה כוללים כבר את השפעת טבח שמחת תורה והמלחמה שבאה בעקבותיו.

בלמ"ס אומרים כי ב־2023 חלה ירידה אל מול שנת 2022 בשניים מתוך ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד: המאזן שמתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה ירד ל־36%-, לאחר שב־2022 עמד על 30%-. והמאזן שמתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה ירד ל־5%- לאחר שבעמד ב־2022 על 2%-.

מדד אמון הצרכנים היחסי ירד ב־2023 לשבעים אחוזים, די דומה לערכו ב־2020 אז עוד התמודדנו עם הקורונה. שיפור משמעותי נרשם ב־2021, בה עמד ערך המדד על 119 הן בעקבות חזרה מלאה של המשק לפעילות מלאה והן בשל המשך מגמת הצמיחה הכלכלית במשק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *