מדי שנה מושלכות לפח תרופות טובות לשימוש בשווי מאות מיליוני שקלים

הזבל שלך יכול להיות אוצר למישהו אחר. חברים לרפואה עושים סדר בארון התרופות לכבוד החג הממשמש ובא עלינו לטובה

אנשים רבים עושים סדר בארון התרופות הביתי כחלק מניקיונות הפסח וזורקים את התרופות שנותרו ללא שימוש. התרופה שהם משליכים יכולה להציל חיים של מישהו אחר.

למעשה, מדי שנה מושלכות לאשפה בישראל כמויות אדירות של תרופות מסוגים שונים בשווי של מאות מיליוני שקלים, ובהן תרופות מצילות חיים, תרופות למחלות כרוניות ותרופות שגרה. התרופות שנזרקות מזיקות – מזהמות את הסביבה, גורמות נזק לנו ולילדינו, כאשר מהצד השני יש אנשים רבים שצריכים אותן.

בעמותת "חברים לרפואה" יוצאים בקמפיין הסברה שנתי לקראת חג הפסח, במסגרתו קוראים לציבור למסור את התרופות המיותרות באחת מאלף נקודות האיסוף שנמצאות בפריסה ארצית ובהן כל סניפי סופר פארם. העמותה אוספת את התרופות, ממיינת אותן בהתאם להתוויות הרפואיות ולתאריך התפוגה, ומחלקת אותן למי שזקוק להן, בחינם, במשלוח עד הבית!

ברוך ליברמן, מנכ"ל העמותה, מסביר: "תרופות רבות שאנו צוברים בארון התרופות הביתי, מושלכות ב"ניקיון פסח תקופתי" לפחי הזבל, לאסלות השירותים, לכיורים הביתיים ועוד. לא ניתן להחזיר לבתי המרקחת תרופות שכבר נרכשו, גם אם אין בהן צורך, אבל יש הזדמנות להציל איתן חיים. תרופות שפג תוקפן עוברות להשמדה ירוקה על ידי העמותה, כדי שהחומרים הפעילים הרעילים שהן מכילות לא יחלחלו למי התהום ויזיקו לסביבה, לחקלאות ולמזון שאנו צורכים. הארגון מפעיל צוות מקצועי של עשרות רוקחים האמונים על בדיקת מכלול התרופות שמתנקזות אצלנו, לא לוקחים סיכונים מיותרים ורק תרופות טובות עוברות הלאה.

"השנה, יותר מתמיד, בצל המלחמה שהכניסה חלקים גדולים מהציבור למצוקה כלכלית, יש צורך בהירתמות רחבה. הרוקחים המתנדבים שלנו, מספרים שבבתי המרקחת הם פוגשים חולים שמנהלים משא ומתן על מחיר התרופות, כאלו שמחליטים לוותר על חלקן בגלל מחירן תוך שכנוע עצמי ש'יסתדרו בלי', או כאלו שחותכים את הגלולה ולוקחים רק חצי מהמינון שמתאים להם בהתאם להתוויה הרפואית, כשעבורם כל בוקר הבחירה בין לחם לתרופה היא גורלית.

"עבור אנשים רבים, השאלה אם לקנות תרופה פשוטה ושגרתית כמו אקמולי לילד, לרכוש תרופה לטיפול במחלה כרונית כמו סוכרת או יתר לחץ דם או לוותר על תרופות ולקנות לחם וחלב, היא התלבטות ממשית. לכן, זה הזמן להתגייס למאמץ ולתרום את התרופות שלא בשימוש".

למפת נקודות האיסוף הרבות, לחצו כאן »

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *