מה משמעות התחזקות הדולר בעולם?

חוזק הדולר מותיר אחריו שובל של בעיות. הוא מחמיר את האינפלציה מחוץ לארה"ב מכיוון שהמטבעות של מדינות אלו חלשים יותר כעת, ומייקר את הייבוא, מה שמוביל לפחות השקעות בעולם

בשנה האחרונה האירו ירד ב-14% לעומת הדולר, הפאונד הבריטי ירד ב- 13%, והין היפני ירד ב-20%. כל הכלכלות הגדולות בעולם מתמודדות עם הורדת ערך המטבע שלהן ובה בעת הדפיסו יותר כסף.

אנליסטים כמו ברט ג'ונסון מ-Santiago Capital חזו זה מכבר שהדולר האמריקני יהיה מטבע ה"פיאט" החזק האחרון.

מכיוון שרוב העסקאות הבין-לאומיות מתבצעות בדולרים, כך למשל כ-80% מעסקאות הנפט בעולם מתבצעות בדולרים. ג'ונסון גם אומר שהחוב הנקוב בדולרים מחוץ לארה"ב גבוה יותר מאשר החוב הנקוב בתוך ארה"ב. לכן כדי לשלם את כל זה בחזרה, אנשים יצטרכו דולרים עוד זמן רב, צורך שישאיר את הביקוש והמחיר של הדולר גבוהים, בזמן שהוא גורם לירידה בערכם של מטבעות עיקריים אחרים.

אבל חוזק הדולר מותיר אחריו שובל של בעיות. הוא מחמיר את האינפלציה מחוץ לארה"ב מכיוון שהמטבעות של מדינות אלו חלשים יותר כעת, ומייקר את הייבוא, מה שמוביל לפחות השקעות בעולם. ובתקופות של חולשה או אי ודאות כלכלית המשקיעים נוהגים להשקיע את כספם בדולרים או בנכסים אמריקניים, וכתוצאה מכך מחזקים את הדולר עוד יותר ומחלישים את המטבעות העולמיים. בחדשות Bloomberg קראו לזה "מעגל קסמים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *