מול אולם ריק: בנט לא הצליח לסחוף את האו"ם

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום (שני) לראשונה מאז שנכנס לתפקידו בפני העצרת הכללית של האו"ם. נאומו של בנט, היה משעמם, מרדים והוא שידר חוסר כריזמה. בנט נאם מול אולם ריק, בהשוואה לנתניהו וביידן שנאמו מול אולם מלא.

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום (שני) לראשונה מאז שנכנס לתפקידו בפני העצרת הכללית של האו"ם. נאומו של בנט, היה משעמם, מרדים והוא שידר חוסר כריזמה. בנט נאם מול אולם ריק, בהשוואה לנתניהו וביידן שנאמו מול אולם מלא.

צפו בנאום המלא:

בנט פתח את נאומו בדברי שבח על עם ישראל וארץ ישראל והיה נשמע כנואם בבני עקיבא: "ישראל היא מגדלור בלב ים סוער. לפיד של דמוקרטיה, מגוונת במכוון, חדשנית בטבעה ונחושה לתרום לעולם", אמר בנט בראשית הנאום. "חזרנו למולדתנו הקדומה. הפחנו רוח חיים בשפתנו הקדומה. שיקמנו את ריבונותנו הקדומה. ישראל היא נס של תקומה יהודית. עם ישראל חי ומדינת ישראל היא ליבו הפועם. במשך יותר מדי זמן, ישראל הוגדרה על ידי מלחמות עם שכנינו".

"אבל זו איננה מהותה של מדינת ישראל. זו איננה מהותו של עם ישראל. הישראלים לא מתעוררים בבוקר במחשבה על הסכסוך. הישראלים רוצים לחיות חיים טובים, לדאוג למשפחות שלנו ולבנות עולם טוב יותר עבור ילדינו. משמעות הדבר היא שמפעם לפעם, יתכן שנדרש לעזוב את משרותינו, להיפרד ממשפחותינו ולמהר לשדה הקרב כדי להגן על מדינתנו, בדיוק כפי שחבריי ואני נדרשנו לעשות. אין לשפוט אותם על כך. ישראלים זוכרים את הזוועות החשוכות שהיו בעברנו אבל הם נחושים להישיר מבט לעבר העתיד, לבנות עתיד טוב יותר".

בנט דיבר על הקיטוב הפוליטי שמערער את היציבות בדמוקרטיות לא מעטות ברחבי העולם, " זאת הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה שלנו. מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה, והמטרה הזו היא אחדות. היום אנו יושבים יחד סביב השולחן. אנו משוחחים זה עם זה בכבוד, נוהגים זה בזה בהגינות ונושאים מסר: דברים יכולים להתנהל אחרת. אפשר לא להסכים. זה בסדר, למעשה זה חיוני, שאנשים שונים יחשבו אחרת. זה אפילו בסדר להתווכח. כיוון שוויכוח בריא הוא עיקרון בסיסי במסורת היהודית ואחד מסודות ההצלחה של אומת הסטארט-אפ. הוכחנו שאפילו בעידן הרשתות החברתיות, אפשר להתווכח בלי לשנוא".

בנט הציג את מודל שלושת השלבים בטיפול במגפה. החובה ש"המדינה תישאר פתוחה" משום שישראל "שילמה מחיר פיזי ונפשי עצום – סגרים ובידודים לא יוכלו לעבוד בטווח הארוך". הכלל השני במודל הוא חיסונים מוקדם ככל האפשר. כאן הדגיש בנט את מענק הבוסטר לאזרחי המדינה ש"מגן פי 7" על מי שמקבל אותו לעומת אלה שלא. והכלל השלישי – "להסתגל ולפעול במהירות". לדבריו, "הקמנו צוות משימה לאומי שמתכנס כל יום על מנת לעקוף ביורוקרטיה ממשלתית, לקבל החלטות מהירות וליישמן מידית.

בנט דיבר על אירן ועל התעצמותה הגרעינית: "ישראל, מוקפת על ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האסלאמי וחמאס. ארגוני טרור אלה חותרים לשלוט במזרח התיכון ולהפיץ את האסלאם הקיצוני ברחבי העולם. מה משותף לכולם? כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי והם כולם נתמכים על ידי אירן. הם זוכים למימון, לאימונים ולנשק מצד אירן. מטרתה הגדולה של אירן ברורה לחלוטין לכל מי שעיניו פקוחות: אירן חותרת לשלוט באזור והיא חותרת לעשות זאת תחת מטריה גרעינית. במשך שלושת העשורים האחרונים, אירן הפיצה שפיכות דמים והרס ברחבי המזרח התיכון, מדינה אחר מדינה: לבנון, עיראק, סוריה, תימן ועזה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בנט מגלומן חולה נפש. מכר הנשמה שלו ואת תורת ישראל ואת ארץ ישראל ואת כל עם ישראל בשביל כמה דקות של כבוד ברחוב הטמא והפרוץ של מנהטן. משוגע על ראשנו עבדים משלו בנו. בנט אתה חלאה אתה טינופת אתה לא רק כל עם ישראל מתעב אותך אלא גם סמולנים ערבים דרוזים כושים סינים .... אוטוטו תתאדה כמו בצל בתנור לקח מטוס עם פמליה של 100 איש וטס לארה'ב ל-4 ימים, חילל את החג,בזבז מאות אלפי דולרים על חשבוננו וכל זה...כדי לריב מעל דוכן האו'ם עם ד'ר אלרועי פרייס. אמרתי לכם שהאיש פסיכופט?

    בנט מגלומן חולה נפש. מכר הנשמה שלו ואת תורת ישראל ואת ארץ ישראל ואת כל עם ישראל בשביל כמה דקות של כבוד ברחוב הטמא והפרוץ של מנהטן. משוגע על ראשנו עבדים משלו בנו. בנט אתה חלאה אתה טינופת אתה לא רק כל עם ישראל מתעב אותך אלא גם סמולנים ערבים דרוזים כושים סינים …. אוטוטו תתאדה כמו בצל בתנור
    לקח מטוס עם פמליה של 100 איש וטס לארה'ב ל-4 ימים, חילל את החג,בזבז מאות אלפי דולרים על חשבוננו וכל זה…כדי לריב מעל דוכן האו'ם עם ד'ר אלרועי פרייס.
    אמרתי לכם שהאיש פסיכופט?

    בנט אתה כולך חושך לא מעט אור כלל |
    הגב