מחשש שבנט ייכנס לממשלת נתניהו: לפיד שוקל לתמוך בפיזור הכנסת

בליכוד שוקלים להעלות את החוק לפיזור הכנסת כבר ברביעי הבא. בכירים בגוש בראשותו של יאיר לפיד מעריכים כי הממשלה הנוכחית סיימה את דרכה, והחשש הוא מהקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית בלעדיהם, ולפיכך הם שוקלים לתמוך בחוק לפיזור הכנסת

בליכוד שוקלים להעלות את החוק לפיזור הכנסת כבר ברביעי הבא. בכירים בגוש בראשותו של יאיר לפיד מעריכים כי הממשלה הנוכחית סיימה את דרכה, והחשש הוא מהקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית בלעדיהם., ולפיכך הם שוקלים לתמוך בחוק לפיזור הכנסת, כך מדווח שלזינגר בישראל היום.

הערכה היא כי אורבך שואף להקמת ממשלה עם הליכוד ועשוי לשכנע את ראש הממשלה נפתלי בנט לתמוך בו. בנט עצמו שלח סקר לבוחרי ימינה שנשאלו האם להצטרף לממשלה עם נתניהו.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' גורמים בגוש לפיד שוקלים לתמוך בפיזור הכנסת. "עדיפה ממשלת מעבר על ממשלת ימין קיצוני בכנסת הנוכחית". החשש שלהם הוא לעבור לספסלי האופוזיציה, שלנגד עיניהם קמה ממשלה בראשות נתניהו עם מפלגות הימין שכוללות את החרדים ואת הציונות הדתית.

גורמים בגוש השמאל אומרים לשלזינגר כי "די ברור שהממשלה סיימה את דרכה בצורה הנוכחית ובמקום לשבת משולבי ידיים, לקום בבוקר ולגלות שקמה פה ממשלה יש אופציה לתמוך ביציאה לבחירות ולהילחם מחדש. זו הרי או ממשלת ימין מלא קיצונית בכנסת הזו או בחירות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *