מי מחפשת חיילים משוחררים עם פוסט־טראומה בגלל שירותם הצבאי?

המרכז הישראלי לפסיכו־טראומה מציע טיפולים חינם לחיילים משוחררים שסובלים מפוסט־טראומה, כחלק ממחקר פורץ דרך

מטיב, המרכז הישראלי לפסיכוטראומה, מגייס משתתפים למחקר שעוסק בהבדלים שבין שיטות הטיפול השונות שמוצעות היום לחיילים משוחררים שמתמודדים עם פוסט טראומה. באמצעות המחקר מנסים החוקרים במרכז מטיב להבין את חשיבות הדגשים השונים של שיטות הטיפול, ואת יעילותן של השיטות לסייע לנפגעי טראומה לעבד את החוויות שעברו, לחזק את מנגנוני התמודדות ולשוב לתפקוד ולחיים מלאים.

המחקר שהחל לפני כשנתיים נעצר בעקבות המלחמה ועתה, למעלה מארבעה חודשים אחרי, ואחרי מקרי טראומה רבים מיום הטבח והמלחמה שנכפתה עלינו, חוזר מרכז מטיב להפעיל אותו. עד היום השתתפו במחקר שלושים חיילים משוחררים שמתמודדים עם פוסט טראומה, ולדברי ד"ר אנה הארווד-גרוס שמנהלת את יחידת המחקר של מטיב, העידו המשתתפים העידו על שיפור משמעותי במצבם.

"אנו רואים חשיבות רבה בטיפול גם בהיבטים הפיזיולוגים של הטראומה כחלק מהליך הטיפול. לאור זאת ובעקבות הוכחות מקדימות על יעילותם של שני טיפולים בפוסט טראומה הוחלט לקיים מחקר מעמיק המשווה בין האפקטיביות של שניהם. שני הטיפולים שמוצעים במסגרת המחקר הם טיפול SE (החוויה הסומטית) וטיפול PE (חשיפה ממושכת) בטיפול בטראומה", הסבירה ד"ר הארווד-גרוס. מדובר במפגשים שבועיים עם מיטב המטפלים בתחום הפוסט טראומה.

הארווד-גרוס הוסיפה ואמרה כי המחקר אינו מיועד לחיילים מהמלחמה הנוכחית, אלא עבור אלה שסובלים כבר תקופה ארוכה מפוסט טראומה בעקבות שירותם בצה"ל. "במסגרת המחקר מקבלים המשתתפים ללא תשלום טיפול מקצועי ממטפלים בתחום הפוסט טראומה מרחבי הארץ", אומרים במטיב.

חיילים משוחררים עם פוסט טראומה בעקבות שירותם הצבאי, שמעוניינים להשתתף במחקר, מוזמנים לפנות למייל: [email protected] או לכתוב לטלפון 02-5952240 (וואטסאפ).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *