מכה אנושה לשר האוצר אביגדור ליברמן "ת"א על ראש שמחתו"

את העלייה החדה של תל אביב במדד, מייחס האקונומיסט לעליית מחירי המצרכים בסופרים והתחבורה ולחוזק השקל הישראלי מול הדולר.

תל אביב היא העיקר היקרה ביותר בעולם – כך דווח ב-CNN. פריז וסינגפור חולקות את המקום השני, ואחריהן ציריך, הונג קונג וניו יורק, לפי הסדר.

תל אביב חוותה שינוי מהיר יותר מערים אחרות בעולם, וקפצה מהמקום החמישי בדירוג של 2020 למקום הראשון במדד יוקר המחייה העולמי השנה שפורסם על ידי יחידת המודיעין האקונומיסט (EIU). העיר הלבנה הגיעה לראשונה לדירוג, כשהיא עקפה את מוליכת השנה שעברה פריז, שנמצאת כעת בשיוויון במקום השני עם סינגפור.

את העלייה החדה של תל אביב במדד, מייחס האקונומיסט לעליית מחירי המצרכים בסופרים והתחבורה ולחוזק השקל הישראלי מול הדולר.

לפי המחקר שפורסם גם באתר ה-CNN, מחירי הסחורות והשירותים המכוסים במדד עלו ב-3.5% משנה לשנה במונחי מטבע מקומי, לעומת עלייה של 1.9% בלבד בתקופה זו בשנה שעברה. אותן בעיות בשרשרת האספקה ​​העולמית שדווחו, תרמו לעליית מחירים ומגיפת הקורונה (כולל הווריאנט החדש שמשתולל בעולם) וההגבלות החברתיות, עדיין משפיעות על הייצור והסחר ברחבי העולם.

בנוסף, עליית מחירי הנפט הביאה לעלייה של 21% במחיר הבנזין נטול עופרת, מדווח ה-EIU, אך היו גם עליות מחירים גדולות בקטגוריות הבילוי, הטבק והטיפוח האישי.

העיר בעלת העלייה הגבוהה ביותר ב-2021 הייתה טהראן, שקפצה ב-50 מקומות ממקום 79 למקום 29, כאשר הסנקציות של ארה"ב הביאו למחסור ומחירים גבוהים יותר.

דמשק, מדורגת שוב כעיר הזולה בעולם, שכן כלכלתה שסועת המלחמה ממשיכה להיאבק. דמשק וטהראן סבלו מאינפלציה גבוהה מאוד ב-2021, וכך גם קראקס בוונצואלה ובואנוס איירס בארגנטינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *