מכת השב"חים: סמנכ"ל מפעל מואשם שהעסיק והלין שוהה בלתי חוקי

מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן השית על המפעל תנאים בהם ערבויות של למעלה ממיליון שקלים וכן תנאים נוספים שיאפשרו המשך פיקוח ואכיפה על המפעל

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד סמנכ"ל מפעל, תושב אחד הישובים בדרום, שמואשם שהעסיק והלין תושב יהודה ושומרון בניגוד לחוק. לפני כשבועיים ערכו שוטרי תחנת שדרות מבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים ביישובי הדרום. במהלך הסריקות באזור התעשייה ספירים שבמועצה האזורית שער הנגב, איתרו השוטרים באחד המפעלים תושב יו"ש שמזה חודשים שוהה, עובד ולן במפעל בניגוד לחוק. זאת לאחר שהיתר השהייה שלו בוטל לפני תקופה.

השב"ח שהה במקום על־אף המלחמה ועל־אף הפינוי הבהול של רבבות מתושבי העיר הסמוכה שדרות וחלק מיישובי המועצה. מחקירה שנערכה באשר להעסקתו, עלה כי מזה תקופה ארוכה הוא מועסק על ידי סמנכ"ל המפעל שיודע כי אין ברשותו אישור שהייה ועבודה תקף. תוך התעלמות מוחלטת מהחוק, במיוחד בתקופה רגישה זו.

בחקירת המשטרה אותרו גם תכתובות בין הנאשם לעובדים נוספים באשר לעובדה כי אישור העבודה של השב"ח פג, וכי נערכות ביקורות של המשטרה לאיתור שוהים בלתי חוקיים. כאמור, לנוכח הממצאים, הגישה חטיבת התביעות המשטרתית בלכיש, כתב אישום נגד הנאשם בגין הלנה והעסקה של שוהה בלתי חוקי. כתב אישום הוגש גם נגד השב"ח בגין שהייה בלתי חוקית והמשטרה ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד תום ההליכים.

לשם המשך פעילותו של המפעל ועל מנת למנוע את סגירתו למשך 30 ימים בשל העבירה, השית מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, על המפעל תנאים שונים שיאפשרו את פעילותו. בין התנאים: ערבויות של למעלה ממיליון שקלים וכלים שיאפשרו המשך פיקוח ואכיפה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *